ALTERNATOR czy AKUMULATOR czyli jak PROSTO diagnozować Usterkę.
Posiadamy 10 mobilnych mechaników w Warszawie
+ Sieć Warsztatów Samochodowych
Mobilny Elektryk
+48 570 933 114
Zajęte dzwoń dalej! ⬇️
Mobilny Mechanik Warszawa
+48 512 149 689
Akumulator czy alternator to bardzo częsty problem kiedy nagle z rana samochód nie chce nam odpalić, w dzisiejszym odcinku pokaże wam jak prosto udrożnić usterkę akumulatora od alternatora oraz na co zwrócić uwagę.
Film jest pomocny? To zostaw kciuka i subskrybuj by być na bieżąco.
Prostownik i urządzenie do konserwacji akumulatora, który pokazałem w odcinku
—————————————————————————————
https://www.osram.pl/ecat/BATTERYcharge%20906-Inteligentne%20prostowniki%20do%20akumulator%C3%B3w-Akcesoria%20do%20akumulator%C3%B3w-Motoryzacja/pl/pl/GPS01_3388038/ZMP_4062119/
STREFA OKAZJI I PROMOCJI Allegro dla widzów M4K
——————————————————————————
https://na.allegro.pl/PROMO_M4K
——————————————————————————
Szukasz tanio ubezpieczenia? Koniecznie zajrzyj na Mubi.pl
specjalnie dla widzów M4K przygotowano ofertę za zakup dowolnego OC wraca na twoje konto 150zł
——————————————————————————————
https://mubi.pl/milosnicy4kolek/
———————————————————————————
Nie kupowałeś polisy w Mubi? Zgarnij 150 zł + 2000 zł za polecanie
———————————————————————————
Szukasz dobrych części tuningowych do swojego auta? Zajrzyj koniecznie do ekipy FMIC
————————————————————————————
https://allegro.pl/uzytkownik/FMIC_PL
————————————————————————————
LIMITOWANY ZESTAW ELEKTRONARZĘDZI
————————————————————————————
https://allegro.pl/oferta/zestaw-elektronarzedzi-m4k-11452408591?fbclid=IwAR2L3YWKZFZFXYBeDZMn8ijVKoYdsx-3YaDy_4p90pB4CcC__vA0VE9S9-Q
—————————————————————————————
Meble warsztatowe których się nie powstydzimy 🙂
——————————————
http://fastservice.pl
OFICJALNY SKLEP MIŁOŚNIKÓW 4 KÓŁEK
——————————————————————–
https://sklep.milosnicy4kolek.pl/
——————————————————————–
CHCESZ OTWORZYĆ Z NAMI WARSZTAT M4K GARAGE?
NAPISZ tutaj: franczyza@m4k.pl
—————————————————–
WARSZTATY M4K GARAGE sprawdźcie co u nich:
https://www.m4kgarage.pl/
—————————————————–
🛠M4K GARAGE – profil główny całej sieci
https://www.facebook.com/m4kwarsztat
https://www.instagram.com/m4kgarage/
🛠 M4K GARAGE ŁÓDŻ – JUŻ OTWARTY
https://www.facebook.com/m4klodz
https://www.instagram.com/m4kgaragelodz/?hl=pl
🛠 M4K GARAGE KATOWICE – JUŻ OTWARTY
https://www.facebook.com/m4kkatowice
https://www.instagram.com/m4kgaragekatowice/
🛠 M4K GARAGE ELBLĄG – JUŻ OTWARTY
https://www.facebook.com/m4kelblag
https://www.instagram.com/m4kgarageelblag/
🛠 M4K GARAGE POZNAŃ – w toku
https://www.facebook.com/m4kpoznan
https://www.instagram.com/m4kgaragepoznan/
🛠 M4K GARAGE LUBLIN – w przygotowaniu
https://www.facebook.com/m4klublin
https://www.instagram.com/m4kgaragelublin/?hl=pl
🛠M4K GARAGE SZCZECIN – JUŻ OTWARTY!
https://www.facebook.com/m4kszczecin
https://www.instagram.com/m4kgarageszczecin/
🛠M4K GARAGE KIELCE
https://www.facebook.com/m4kkielce
https://www.instagram.com/m4kgaragekielce/
🛠 M4K GARAGE WROCŁAW
https://www.facebook.com/M4KGarageWroclaw
https://www.instagram.com/m4kgaragewroclaw/
🛠 M4K GARAGE KOŚCIERZYNA
https://www.facebook.com/m4kkoscierzyna
https://www.instagram.com/m4kgaragekoscierzyna/
🛠 M4K GARAGE SZEMUD
https://www.facebook.com/m4kszemud
https://www.instagram.com/m4kgarageszemud/
WSPÓŁPRACA
wspolpraca@m4k.pl
KONTAKT dla widzów
info@milosnicy4kolek.pl
source Usługi dla branży Elektryka i elektronika samochodowa Doświadczeni kierowcy są do Państwa dyspozycji w zakresie transportu w warszawskim Wawrze. Skontaktuj się z nami. Zadbaj o swój samochód u fachowców. Najwyższe standardy wiarygodności i uczciwości. Natychmiastowe działanie. Mistrzowscy majsterkowicze Nowoczesne maszyny. Usługi obejmują przeglądy gwarancyjne, mechanikę samochodową oraz warsztat oferujący naprawy w zakresie mechaniki, elektryki i elektroniki samochodowej. Mechanik samochodowy z Warszawy.
Rozwiązywanie problemów i naprawa podzespołów elektronicznych w pojazdach. W Warszawie możemy naprawić lub przebudować instalację elektryczną Twojego pojazdu. Serwis Elektroniki, firma oferująca usługi związane z motoryzacją, zajmuje się elektryką i elektroniką pojazdów. Najlepszy elektryk samochodowy w Twoim regionie. Montaż i naprawa infrastruktury elektrycznej. Warszawski elektryk samochodowy z kilkuletnim stażem w branży.
Automotive E&E services Warszawa Wawer posiada doświadczonych szoferów. Dowiadywać się. Specjalizuj się w swoim samochodzie. Najwyższa uczciwość i rzetelność. Natychmiastowy. Modernizacja rzemieślników. Dostępne są przeglądy gwarancyjne, mechanika samochodowa oraz warsztat oferujący usługi mechaniczne, elektryczne i elektroniczne. warszawski mechanik.
Naprawa elektroniki samochodowej. Możemy przywrócić instalację elektryczną Twojego samochodu w Warszawie. Serwis Elektroniki specjalizuje się w elektrotechnice i elektronice samochodowej. Lokalny elektryk samochodowy. Naprawa infrastruktury elektrycznej. Weteran warszawskiego elektryka samochodowego.
Nasi warszawscy elektrycy samochodowi są mobilni. Automotive Service Center, Serwis samochodowy na miejscu, Mechanik lub Elektryk w określonej lokalizacji. Warszawa diagnostyka i naprawy elektroniki, elektromechaniki i elektryki samochodowej. Fachowa naprawa samochodów, obejmująca elementy mechaniczne, elektryczne i techniczne. Warszawa, Polska mechanik samochodowy.
Tylko elektrycy samochodowi w Warszawie. Złożone instancje są akceptowane. Nasz warsztat samochodowy posiada zaawansowany sprzęt diagnostyczny.
Nasi warszawscy mechanicy samochodowi oferują mobilne usługi naprawy elektryki samochodowej. Automotive Service Center, Auto Naprawa na miejscu (lub „Mobile Auto Service”), Mechanik lub Elektryk w określonej lokalizacji. W Warszawie świadczymy usługi z zakresu elektroniki, elektromechaniki i elektryki samochodowej, w tym diagnostykę i naprawy. Warsztat oferujący fachową obsługę samochodów, w tym naprawę i konserwację elementów mechanicznych, układów elektrycznych oraz gadżetów technologicznych. Dostępny mechanik samochodowy w Warszawie.
Jesteśmy jedynymi elektrykami samochodowymi w Warszawie. Przyjmujemy skomplikowane przypadki. Nasz warsztat samochodowy korzysta z najnowocześniejszych narzędzi diagnostycznych.
Serwis Elektryki i Elektroniki Samochodowej, Profesjonalny serwis samochody w Warszawie Wawer. Zadzwoń do nas. Powierz samochód profesjonalistom! Uczciwość i rzetelność. Szybka realizacja. Doświadczeni mechanicy. Nowoczesny sprzęt. Usługi: przeglądy gwarancyjne, mechanika samochodowa, warsztat z serwisem samochodowym specjalizujący się w mechanice, elektryce i elektronice samochodowej. Mechanik samochodowy w Warszawie.
Naprawa elektryki / elektroniki samochodowej. Oferujemy: naprawę / odbudowę samochodowej instalacji elektrycznej w samochodach w Warszawie. Serwisy samochodowe Serwis Elektroniki zajmują się elektroniką i elektryką samochodową. Dobry Auto Elektryk w Twojej okolicy. Układy elektryczne – montaż i naprawa. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu elektryk samochodowy Warszawa.
Mobilną naprawę elektryki samochodowej w Warszawie świadczą serwisy naszych mechaników w Warszawie. Warsztat Samochodowy, Naprawy z dojazdem we wskazane miejsce, czyli tzw. Mobilny Auto Serwis, Mechanika Samochodowa, Elektryka Samochodowa. Oferujemy komputerową diagnostykę silnika oraz naprawy z zakresu elektroniki, elektromechaniki i elektryki samochodowej w Warszawie. Warsztat z serwisem samochodowym specjalizujący się w mechanice, elektryce i elektronice samochodowej. Mechanik samochodowy z dojazdem w stolicy Polski.
Elektryka samochodowa w Warszawie tylko u nas! PODEJMUJEMY SIĘ CIĘŻKICH PRZYPADKÓW. Nasz serwis samochodowy dysponuje nowoczesnymi urządzeniami diagnostycznymi.
Co jesli takie spadku sa tylko podczas upalow 30+ w korku ? Mam nowy aku i alternator
12,5 – 12,6 Volta – prawidłowe napięcie naładowanego akumulatora bez obciążenia.
Kiepskie porównanie , nie chodzi tyle o dokładność co o zabezpieczenie multimetru , osoba niedoświadczona źle podłączając multimetr za 10 zł może sobie poważną krzywdę zrobić🔥 , droższe multimetry mają zabezpieczenia i nawet gdy źle podłączysz takie urządzenie nic ci się nie stanie w tym różnica . Nie gadaj głupot jak nie znasz dobrze tematu.
Jeśli na ekranie miernika wyświetla się akumulator to nie znaczy że miernik jest zepsuty. Trzeba wymienić baterię w mierniku na nową, zazwyczaj jest to 6LR61 9V. Jeśli bateria jest rozładowana to napięcie odniesienia jest niższe niż powinno i dlatego miernik wyświetla wartości większe niż rzeczywiste.
Ktoś pomoże zdiagnozować ja mam prąd w furze szyby centralny itp. nagle nie odpala nie kreci z górki pali i chwilę po przejechaniu odpali jeszcze normalnie a potem na drugi dzień znowu nie kręci byłem u mechanika w DE a tu drogie wszystko i napiecie 10.4 ale nwm czy to winna aku bo prąd jest co może być objawem auto nie kreci cyknięcie przy odpalaniu tylko słychać to możliwe że słaby aku czy może być coś innego?
Chłopaki, moze ktoś mi odpowie. Jaknto jest ze jak mój alternator na postuju z wyłączonymi systemami laduje 12.4 a po włączeniu nawiewu ładowanie skacze do 14.5 od czego to zależy
Michu dobrze prawi, każde auto dobrze 2x do roku doładować prostownikiem – wszystko o akumulatorach w autach i nie tylko ->mr.Akumulator – mega tęga głowa. Jednego mi zabrakło o czym się na własnej skórze przekonałem, tj w moim dawnym smax mega pobór prądu robił rozrusznik, który kręcił pięknie, ale pobierał ponad 2x więcej prądu niż powinien, do tego jazda po miescie i bylem pewien ze mam padnięty aku, gdyż napięcie przy rozruchu spadało do 9V mimo iż akumulator byś sprawny doładowany i ładnie trzymał napięcie.
Witam mam takie pytanko dziś rano auto nie zapaliło padł akumulator ale z kabli zaskoczył odrazu ale nie o to chodzi mierzyłem miernikiem i przy zapalonym aucie pokazuje nie całe 13 v czy to możliwe że bedzie tyle pokazywał ponieważ alternator ładuje akumulator
Akumulatory uwielbiaja byc doladowane ! (dobrym prostownikiem np:CTEK)
Zdrowia wariacie
Upał jest większym wrogiem kumlatora niż mróz. Na mrozie akumlator zamarza i jego sprawność spada nawet do 20%, ale jest to tylko na czas zamrożenia. Nie trzeba go nawet ładować – wystarczy zanieść do domu na kilka godzin. Natomiast upał powoduje wzrost impedancji, co oznacza, że ilość energii pobieranej przez urządzenia jest powiększona o ilość energii potrzebnej na pokonanie dodatkowych oporów wewnętrzych. To tak, jak przyczepienie przyczepy do auta.
Czy można zrobić test testerów akumulatorów i skanerów OBD2. Tak jak pizą poprzednicy – po wymianie baterii w pierwszym mierniku – wskazania powinny wrócić do prawidłowych. Pomiar prądu (ładowania) wykonujemy miernikiem cęgowym.
Drodzy panowie jak też drogie panie co sądzicie o multimetrach od Fimy Uni-t?
Czasami nie potrzeba multimetru wystarczy że akumulator ma tzw "magiczne oczko" Mała kropka która zmienia kolor
Zielone= naladowany
Czarny/biały= rozładowany
Czerwony/czarny = demobil
Kolor zależy od widzi mi się producenta
Warto wspomnieć, że nie doładowanie akumulatora może być wina kabla
aaaa osram te lokowanie produktu każdy szanujący się youtuber coś lokuje i zarabia piniondz
👍
Nie zawsze to takie proste. Jakiś czas temu żonie padał aku co chwilę w Ford Focus z 2003. Sprawdzałem wszystkie napięcia, np przy odpalaniu napięcie spadało do 8-9V czyli słabiutko… Natomiast pod obciążeniem dużym ładowanie spadało do 11,5V czyli nie ładowało. Wg info z filmiku z automatu można by wnioskować, że alrenator do wymiany, a okazało się, że akumulator był trzaśnięty. Prawdopodobnie 1 cela nie działała stąd też taki spadek prądu przy odpalaniu. Sprawdzałem też dokładnie ubytki prądu, ale absolutnie nic nie pobierał aku po wyłączeniu auta.
Jak mówię – wyszło, że aku spieprzony, wada fabryczna, bo to nowy był. Po wymianie aku na w pełni działający zero problemów, alternator ładował, aku nie padł już nigdy.
Kurcze, jeśli aku na mrozie odpala po półtora miecha to dla mnie jest jak nówka funkiel nieśligamy:)))
pozdrawiam:)
Przydałby się odcinek o poprawnym montażu sprężyny w kolumnie mcpersona. Często blacha sprawa, sprawia spory problem.
Pozdrawiam 👍
0:14 – jak 7 lat to i to i to 😉
EDIT:
O_o pewnie mubi jest tyle warte co "wiedza" przekazana w pierwszej czesci filmu 😉
Polecam jeszcze sprawdzić pobór prądu w aucie bo czasami coś może nam zabierać prąd
Hola hola kolego a co z inteligentnymi systemami ladowania akumulatora? One zajezdzaja akumulatory…. U mnie latało między 11.8 a 15.2 i cyk wtyczka już rozłączna i teraz mam stałe 14.4
Odcinek słaby merytorycznie, sugerując się tylko wskazaniem multimetra podpiętego równolegle i odczytując napięcie nie jesteś w stanie stwierdzić w czym jest problem. Ok może się uda i trafisz, ale wkurzysz się jeśli zmienisz akumulator bo miernik na odpalonym silniku pokazywał 14,4V, a Ty za dwa dni i tak nie możesz odpalić auta. Pozdro
A jak poznać że problem z odpaleniem to wina rozrusznika….auto kręci opala ale objawy są takie jak by był słaby akumulator a jest nowy
Ja nazywam go Miernikiem 🙂 z powodu bycia Elektronikiem po szkole 🙂 ale tak to też Multimetr 🙂 Dobre wideo z dobrą informacją.
9 minuta kolega z kamera widać na klęczka hehhee odbił się w aucie 🙂
Człowiek siedzi tyle lat przy swoich autach a takiej podstawy nie znałem xD dzięki!
Kiedyś paluchy dalem gdzie nie trzeba hahahaha w masce mialem ślad od głowy xD
michu super odcinek pozdrawiam
To teraz zagwostka
Alternator z wakumpompą KiA Carens III 2,0Crdi. Alternator na stole testowym u elektryka wykazuje 15,1V. W aucie 12,5V max ostatnio, często 11,9V. W zeszłym miesiącu zdarzało się, że pokazywał jeszcze 13,5-14,1V. Co może być w takim razie nie tak?
Obecnie temat ładowania jest bardziej skaplikowany. Wstępna diagnoza jak najbardziej. Wyniki w przedziale 13,6 do 14,8. Sa jak najbardziej ok.w zależności czy posiada się alternator stalonapieciowy, czy regulowany a może sterowany po CAN.
Pracują , obniżając napięcie przy wciśnięciu pedału w dechę, podnosząc napięcie przy hamowaniu silnikiem, obniżając napięcie przy dluzjesszej jeździe i jeszcze kilka innych warunków……,😁😂
Siostra w Peugotu ma inteligentny system ładowania i jest dramat, zagłębiłem się trochę w zasadę ich działania i pod pretekstem dbania o akumulator te systemy zostały zaprojektowane celowo tak żeby wykańczać akumulatory.
Zrobiłem sobie ładowarkę i samemu dbam o akumulator, ostatnio jak zmieniałem u siebie akumulator to wytrzymał 7 lat.
Ten miernik nie jest zepsuty ma słabą baterie 🙂
Nie wolno używać miernika ze słabą baterią.
Jak na mierniku pojawi się znaczek słabej baterii to nie znaczy, że można mierzyć tylko szybko bo zaraz się wyłączy. To nie telefon, on się nie wyłączy 🙂
Czy spadki do 14.05V w toyocie corolla z odpalonym na pełnej car audio są normalne lub chociaż bezpieczne?
no i nowa technologia tez xD
haha
Witam, w nowych samochodach, jest to troszkę bardziej skomplikowane…Gro nowych samochodów odłącza ładowanie akumulatora [aby odciążyć silnik i zaoszczędzić 5 gramów paliwa hihihi wszechobecna ekologia] jeżeli jego napięcie jest zgodne z zaprogramowanym w sterowniku. Czasami jest to 13,8 w innym samochodzie jest to 14,4v i włącza ponownie ładowanie poniżej krytycznego dla baterii 9,8v co bardzo skraca jej żywotność. Bo jeżeli ktoś z multiemrtem podejdzie do tego łopatologicznie i sprawdzi że nie ma ładowania to pierwsze co to poleci wymienić alternator.
Można wspomnieć,że coś czasami w naszym pojeździe kradnie nam prąd z akumulatora ,czyli alternator sprawny bateria też, a tu rano auto wogóle nie zakręci.
Toyota to chyba benzyna,bez problemu przy takim napięciu odpali. Gdyby to był diesel to samo grzanie świec wydoiłoby do zera akumulator. Kto teraz na kablach odpala kiedy dostępne są tanie powerbanki odpalające nawet starego gruza TDI. Wożę takiego pod siedzeniem i już kilka razy się przydał nie tylko mi.
Jeśli auto ma tzw. Inteligentny system ładowania, tak jak np
w Oplu insignia to na nic się zda pomiar miernikiem 😉
Naturalnie właśnie grzeje mi się klema po włączeniu dmuchawy ,światła falują ,troszkę zarzygał się EGR i olej poszedł na przewody , może być dwie przyczyny.
"…Ustawiamy na prąd stały…" człowieku skończyłbyś chociaż gimnazjum lub nawet poczytał instrukcję obsługi bo głupoty piszesz. Oby nie opowiadali tak w tej sieci warszatów.
sporo niedomówień i błędów
1) prąd stały, mierzymy napięcie w zakresie 20V
2) multimetr neo typu auto range, wymuszanie podziałki mija się z celem (powinien przeskakiwać podczas pomiaru do max precyzji/zakresu)
3) ten "prosty" multimetr czy zepsuty to nie wiem ale bateria do wymiany a w tego typu miernikach precyzja pomiaru zależy mocno od stanu baterii
4) swoją drogą po co pokazywać "uszkodzony" miernik, chyba że rozwinął byś to o pomiary na słabej i nowej baterii
5) napięcie 14V to takie umowne, regulatory mają kompensację temperaturową i mogą zmieniać niezależnie od obciążenia napięcie w zakresie no 13.7~14.7 (klasyczne regulatory)
6) specyficzne przypadki – inteligentne systemy ładowania gdzie napięcie ładowania może pływać od 13 do 15V czy chociażby ford gdzie potrafi całkowicie odłączyć ładowanie, albo np opel uszkodzenie przewodu wzbudzenia/sterowania blokuje napięcie ładowania na 13.7V
7) mierzenie napięcia na aku to podstawa ale… niekompletna, mierzymy dodatkowo spadki napięcia na przewodach plus/masa np standardowy problem w prosiakach/q7, małyszu czy A6 C6
8) przy braku ładowania jeszcze wzbudzenie/sterowanie do sprawdzenia
Temat ruszyłeś z błędami i po łebkach, zostawiaj tematy elektryczne innym … (albo przynajmniej przygotuj się)
Akumulator pada jeśli jest w pełni naładowany ma 12,5V ale gdy w momencie odpalania silnika spada poniżej 9V.
Fajny odcinek 🙂 na czas bo dziś w nocy ma być sporo na minusie 🙂
Super informacje bardzo potrzebne zwykłemu użytkownikowi aut
Test urządzeń diagnostycznych pod obd i jakaś fajna promocja na kilka modeli by się przydała 😉☺️