
Citroen C5 MK1 2003 – naprawa licznika / speedometer repair
Posiadamy 10 mobilnych mechaników w Warszawie
+ Sieć Warsztatów Samochodowych
Mobilny Elektryk
+48 570 933 114
Zajęte dzwoń dalej! ⬇️
Mobilny Mechanik Warszawa
+48 512 149 689
***Citroen C5 MK1 2001-2004***
naprawa licznika / speedometer repair
Częstym przypadkiem jest usterka prędkościomierza. Wskazówka przestaje się poruszać i nie wiadomo z jaką prędkością jedziemy. Najczęstszą przyczyną jest ułamanie osi kółka zębatego w silniczku licznika. Na tym filmiku pokazuje krok po kroku jak go wymienić na sprawny.
Jakie silniczki pasują? Ja użyłem silniczka z Citroena C5 Mk2 (2004-2008) z angielskiej wersji zegarów. Pasuje bez problemu 🙂
Proszę, postujcie Wasze komentarze i zadawajcie pytania
Pozdrowienia dla CitroFanów 🙂
***Citroen C5 MK1 2001-2004 speedometer repair***
It is a common issue with C5 speedo. The arrow became stuck and doesn’t want to move. So, how fast am I driving? And why the cops try to bust me for speeding? 😉
The most common reason is broken rod of speedo’s driver inner wheel. A repair of the rod is quite difficult and may be not successful, so it is easier to replace broken driver. This movie shows step-by-step how to do that.
What speedo drivers are compatible with my Citroen C5 MK1? I have used workable driver from Citroen C5 MK2 (2004-2008), UK model. The replacement is plug and play so there should be no problem.
Please feel free to post your comments and questions.
Greetings from Poland for CitroFans around the world 🙂
source Serwis Elektryki i Elektroniki Samochodowej, Profesjonalny serwis samochody w Warszawie Wawer. Zadzwoń do nas. Powierz samochód profesjonalistom! Uczciwość i rzetelność. Szybka realizacja. Doświadczeni mechanicy. Nowoczesny sprzęt. Usługi: przeglądy gwarancyjne, mechanika samochodowa, warsztat z serwisem samochodowym specjalizujący się w mechanice, elektryce i elektronice samochodowej. Mechanik samochodowy w Warszawie.
Naprawa elektryki / elektroniki samochodowej. Oferujemy: naprawę / odbudowę samochodowej instalacji elektrycznej w samochodach w Warszawie. Serwisy samochodowe Serwis Elektroniki zajmują się elektroniką i elektryką samochodową. Dobry Auto Elektryk w Twojej okolicy. Układy elektryczne – montaż i naprawa. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu elektryk samochodowy Warszawa.
Mobilną naprawę elektryki samochodowej w Warszawie świadczą serwisy naszych mechaników w Warszawie. Warsztat Samochodowy, Naprawy z dojazdem we wskazane miejsce, czyli tzw. Mobilny Auto Serwis, Mechanika Samochodowa, Elektryka Samochodowa. Oferujemy komputerową diagnostykę silnika oraz naprawy z zakresu elektroniki, elektromechaniki i elektryki samochodowej w Warszawie. Warsztat z serwisem samochodowym specjalizujący się w mechanice, elektryce i elektronice samochodowej. Mechanik samochodowy z dojazdem w stolicy Polski.
Elektryka samochodowa w Warszawie tylko u nas! PODEJMUJEMY SIĘ CIĘŻKICH PRZYPADKÓW. Nasz serwis samochodowy dysponuje nowoczesnymi urządzeniami diagnostycznymi.
CIEKAWE czy w XMV6MK2 BENZYNA AUTOMAT ten silniczek tak samo wyglonta ?
Witam, mam pytanie, czy odłącznie żółtej wtyczki należy wykonać na odłączonym akumulatorze ? czy ewentualnie można odłączyć żółtą wtyczkę przy wyłączonym kluczyku zapłonu ?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Use old credit cards or similar under the dimples by pushing them in as far as they will go, then gently pull on the two black switches for dash dimmer and trip reset.
MrXeperson WIELKIE DZIĘKUJĘ za filmowy instruktaż. Właśnie skończyłem naprawę wskaźnika prędkościomierza w moim C5 MK II 2,0 16V. Wyciągniecie zegarów z pulpity bajecznie proste. Diagnoza własna już w domu: pęknięta rurka osadzająca wskazówkę na bolczyku silniczka krokowego. Izolacja termokurczliwa na rurkę, chwilka podgrzewania (uważać, aby nie przesadzić z temperaturą, bo stopi rurkę – mi stopiło i musiałem rozgrzana nad gazem igłą przepychać otworek) i ponowne osadzenie na bolczyku silniczka. Trochę zabawy miałem z ustawieniem wskazówki w punkcie zerowym na tarczy. Po włożeniu zegarów do pulpitu auta zauważyłem, że po przekręceniu kluczyka i wyłączeniu stacyjki chyba komputer włącza po kilku minutach jakieś ustawienia i wskazówka prędkościomierza ustawiała się ok. 5 mm nad punktem zerowym. Wtedy już w samochodzie odłączałem ponownie zegary, zdejmowałem szybkę, ustawiałem na czuja wskazówkę, podłączałem zegary bez szybki do wtyczki, ustawiałem zegary w pozycji prawie oryginalnej, załączałem i odłączałem stacyjkę, aż udało mi się znaleźć punkt w którym po wyjęciu kluczyka ze stacyjki auto po kilku minutach ustawiło wskazówkę idealnie na punkcie zerowym. Nie odpinając zegarów od wtyczki założyłem szybkę, wcisnąłem zegary w obudowę pulpitu i koniec zabawy z sukcesem. WOW!!! A spece proponowali mi serwis Citroena albo wymianę zegarów.
super
git
Super. Konkretnie i przejrzyście. Gratuluję:-)
super film,tego szukałem. Dzięki. Więcej takich ludzi jak Ty,i warsztaty czerpiacy potężne korzyści na ludzkiej niewiedzy pójdą do lamusa.
replacement magneti marelli stepper motors available at
http://www.speedometermotors.com/collections/magneti-marelli/products/magneti-marelli-citroen-peugeot-vw-beetle-speedometer-stepper-motor
best prices on the internet!!
thank you
-Bryan
zarombisty filmik 🙂
super dzięki
bardzo pomocny
pozdro