Ładowanie…

Mobilny Mechanik – Mechanika – Diagnostyka + Elektryka Samochodowa

Mobilny Mechanik Warszawa, Auta Diesel, Hybrydowe, Elektryczne, Firma nr 1 w Warszawie - Naprawiamy samochody, jachty i wszystko inne w Warszawie
Kontakt

Citroen C5 MK1 2003 – naprawa licznika / speedometer repair

Posiadamy 10 mobilnych mechaników w Warszawie
+ Sieć Warsztatów Samochodowych

Mobilny Elektryk
+48 570 933 114 

Zajęte dzwoń dalej! ⬇️

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 512 149 689



***Citroen C5 MK1 2001-2004***
naprawa licznika / speedometer repair

Częstym przypadkiem jest usterka prędkościomierza. Wskazówka przestaje się poruszać i nie wiadomo z jaką prędkością jedziemy. Najczęstszą przyczyną jest ułamanie osi kółka zębatego w silniczku licznika. Na tym filmiku pokazuje krok po kroku jak go wymienić na sprawny.
Jakie silniczki pasują? Ja użyłem silniczka z Citroena C5 Mk2 (2004-2008) z angielskiej wersji zegarów. Pasuje bez problemu 🙂

Proszę, postujcie Wasze komentarze i zadawajcie pytania
Pozdrowienia dla CitroFanów 🙂

***Citroen C5 MK1 2001-2004 speedometer repair***

It is a common issue with C5 speedo. The arrow became stuck and doesn’t want to move. So, how fast am I driving? And why the cops try to bust me for speeding? 😉
The most common reason is broken rod of speedo’s driver inner wheel. A repair of the rod is quite difficult and may be not successful, so it is easier to replace broken driver. This movie shows step-by-step how to do that.
What speedo drivers are compatible with my Citroen C5 MK1? I have used workable driver from Citroen C5 MK2 (2004-2008), UK model. The replacement is plug and play so there should be no problem.

Please feel free to post your comments and questions.
Greetings from Poland for CitroFans around the world 🙂

source Serwis Elektryki i Elektroniki Samochodowej, Profesjonalny serwis samochody w Warszawie Wawer. Zadzwoń do nas. Powierz samochód profesjonalistom! Uczciwość i rzetelność. Szybka realizacja. Doświadczeni mechanicy. Nowoczesny sprzęt. Usługi: przeglądy gwarancyjne, mechanika samochodowa, warsztat z serwisem samochodowym specjalizujący się w mechanice, elektryce i elektronice samochodowej. Mechanik samochodowy w Warszawie.

Naprawa elektryki / elektroniki samochodowej. Oferujemy: naprawę / odbudowę samochodowej instalacji elektrycznej w samochodach w Warszawie. Serwisy samochodowe Serwis Elektroniki zajmują się elektroniką i elektryką samochodową. Dobry Auto Elektryk w Twojej okolicy. Układy elektryczne – montaż i naprawa. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu elektryk samochodowy Warszawa.

Mobilną naprawę elektryki samochodowej w Warszawie świadczą serwisy naszych mechaników w Warszawie. Warsztat Samochodowy, Naprawy z dojazdem we wskazane miejsce, czyli tzw. Mobilny Auto Serwis, Mechanika Samochodowa, Elektryka Samochodowa. Oferujemy komputerową diagnostykę silnika oraz naprawy z zakresu elektroniki, elektromechaniki i elektryki samochodowej w Warszawie. Warsztat z serwisem samochodowym specjalizujący się w mechanice, elektryce i elektronice samochodowej. Mechanik samochodowy z dojazdem w stolicy Polski.

Elektryka samochodowa w Warszawie tylko u nas! PODEJMUJEMY SIĘ CIĘŻKICH PRZYPADKÓW. Nasz serwis samochodowy dysponuje nowoczesnymi urządzeniami diagnostycznymi.

Posiadamy 10 mobilnych mechaników w Warszawie
+ Sieć Warsztatów Samochodowych

Mobilny Elektryk
+48 570 933 114 

Zajęte dzwoń dalej! ⬇️

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 512 149 689

10 thoughts on “Citroen C5 MK1 2003 – naprawa licznika / speedometer repair

  1. Witam, mam pytanie, czy odłącznie żółtej wtyczki należy wykonać na odłączonym akumulatorze ? czy ewentualnie można odłączyć żółtą wtyczkę przy wyłączonym kluczyku zapłonu ?

    Z góry dzięki za odpowiedź.

  2. MrXeperson WIELKIE DZIĘKUJĘ za filmowy instruktaż. Właśnie skończyłem naprawę wskaźnika prędkościomierza w moim C5 MK II 2,0 16V. Wyciągniecie zegarów z pulpity bajecznie proste. Diagnoza własna już w domu: pęknięta rurka osadzająca wskazówkę na bolczyku silniczka krokowego. Izolacja termokurczliwa na rurkę, chwilka podgrzewania (uważać, aby nie przesadzić z temperaturą, bo stopi rurkę – mi stopiło i musiałem rozgrzana nad gazem igłą przepychać otworek) i ponowne osadzenie na bolczyku silniczka. Trochę zabawy miałem z ustawieniem wskazówki w punkcie zerowym na tarczy. Po włożeniu zegarów do pulpitu auta zauważyłem, że po przekręceniu kluczyka i wyłączeniu stacyjki chyba komputer włącza po kilku minutach jakieś ustawienia i wskazówka prędkościomierza ustawiała się ok. 5 mm nad punktem zerowym. Wtedy już w samochodzie odłączałem ponownie zegary, zdejmowałem szybkę, ustawiałem na czuja wskazówkę, podłączałem zegary bez szybki do wtyczki, ustawiałem zegary w pozycji prawie oryginalnej, załączałem i odłączałem stacyjkę, aż udało mi się znaleźć punkt w którym po wyjęciu kluczyka ze stacyjki auto po kilku minutach ustawiło wskazówkę idealnie na punkcie zerowym. Nie odpinając zegarów od wtyczki założyłem szybkę, wcisnąłem zegary w obudowę pulpitu i koniec zabawy z sukcesem. WOW!!! A spece proponowali mi serwis Citroena albo wymianę zegarów.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!