Ładowanie…

Mobilny Mechanik – Mechanika – Diagnostyka + Elektryka Samochodowa

Mobilny Mechanik Warszawa, Auta Diesel, Hybrydowe, Elektryczne, Firma nr 1 w Warszawie - Naprawiamy samochody, jachty i wszystko inne w Warszawie
Kontakt

Jak działa układ zapłonowy? Podstawowe informacje które pomogą Ci naprawić swój samochód.

Posiadamy 10 mobilnych mechaników w Warszawie
+ Sieć Warsztatów Samochodowych

Mobilny Elektryk
+48 570 933 114 

Zajęte dzwoń dalej! ⬇️

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 512 149 689

http://www.facebook.com/pages/Underground-Garage/391178037601276

source Serwis Elektryki i Elektroniki Samochodowej, Profesjonalny serwis samochody w Warszawie Wawer. Zadzwoń do nas. Powierz samochód profesjonalistom! Uczciwość i rzetelność. Szybka realizacja. Doświadczeni mechanicy. Nowoczesny sprzęt. Usługi: przeglądy gwarancyjne, mechanika samochodowa, warsztat z serwisem samochodowym specjalizujący się w mechanice, elektryce i elektronice samochodowej. Mechanik samochodowy w Warszawie.

Naprawa elektryki / elektroniki samochodowej. Oferujemy: – naprawę / odbudowę samochodowej instalacji elektrycznej w samochodach w Warszawie.

Posiadamy 10 mobilnych mechaników w Warszawie
+ Sieć Warsztatów Samochodowych

Mobilny Elektryk
+48 570 933 114 

Zajęte dzwoń dalej! ⬇️

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 512 149 689

21 thoughts on “Jak działa układ zapłonowy? Podstawowe informacje które pomogą Ci naprawić swój samochód.

  1. Witam. Mam stary traktor jednocylindrowy z lat 60 z wloski iskrownikiem mechanicznym, napiecie instalacji 12v i posiada akumulator. Chcialbym przerobic uklad zaplonowy na bezstykowy. Mam duzo miejsca zeby umiescic czujnik hala. Co bym musial kupic zeby przerobic uklad z klasycznym mloteczkiem na uklad bezstykowy?

  2. swietny filmik
    mam stare auto i tam przy cewce zaplomowej jest kondensator nie jest bezposrednio dolaczony do cewki ale do aparatu zaplonowego
    moglbys mi powiedziec jaka role on spelnia i czy musi byc uziemiony. z kondensatora wychodza dwa kabelki jeden ginie gdzus w innych kablach a drogi jak wspominalem idzue do aparatu zaplonowego.
    wdzieczny za odpowiedz.
    i jeszcze jedno jak sprawdzic czy on w ogole dziala

  3. Współczesne samochody korzystają z tej samej zasady generowania wysokiego napięcia przez cewkę ale różnią się wieloma istotnymi szczegółami. Nie znajdziemy w samochodzie przerywacza ani rozdzielacza. W roli przerywacza występuje mikroprocesor, który poprzez specjalny układ jest informowany o aktualnym położeniu wału korbowego. Dodatkowo na podstawie informacji o liczbie obrotów walu wylicza moment wysłania sygnału na cewkę. Im szybciej obraca się wał silnika tym iskra podawana jest wcześniej, żeby zapewnić zapłon mieszanki w momencie przechodzenia tłoka przez górny punk zwrotny.
    Najczęściej każdy cylinder ma własną cewkę dzięki czemu zbędny jest rozdzielacz, który był jednym z bardziej zawodnych urządzeń układu zapłonowego.
    W niektórych silnikach dwucylindrowych lub czterocylindrowych jedna cewka obsługuje dwa cylindry. W chwili gdy w jednym cylindrze iskra podpala mieszankę w drugim iskra przeskakuje "jałowo" w momencie wydechu. Tak np. pracuje silnik popularnego Malucha i nowoczesnego Forda Focusa. Oczywiście Maluch ma tradycyjny układ przerywacza mechanicznego, Focus ma "komputer" sterujący pracą silnika.

  4. Dziękuje bardzo za materiał. Nie potrafiłem zrozumieć jak działa cewka w samochodzie, który przecież zasilany jest z akumulatora prądem stałym. Chodzi o to, że gdy przerwiemy przerywaczem układ na moment, prąd także się przerywa na moment, stąd cewka wytwarza pole magnetyczne, na skutek zmiennego pola elektrycznego? Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!