source Serwis Elektryki i Elektroniki Samochodowej, Profesjonalny serwis samochody w Warszawie Wawer. Zadzwoń do nas. Powierz samochód profesjonalistom! Uczciwość i rzetelność. Szybka realizacja. Doświadczeni mechanicy. Nowoczesny sprzęt. Usługi: przeglądy gwarancyjne, mechanika samochodowa, warsztat z serwisem samochodowym specjalizujący się w mechanice, elektryce i elektronice samochodowej. Mechanik samochodowy w Warszawie.
Naprawa elektryki / elektroniki samochodowej. Oferujemy: – naprawę / odbudowę samochodowej instalacji elektrycznej w samochodach w Warszawie.
Posiadamy10 mobilnych mechaników w Warszawie + Sieć Warsztatów Samochodowych
Witam. Mam stary traktor jednocylindrowy z lat 60 z wloski iskrownikiem mechanicznym, napiecie instalacji 12v i posiada akumulator. Chcialbym przerobic uklad zaplonowy na bezstykowy. Mam duzo miejsca zeby umiescic czujnik hala. Co bym musial kupic zeby przerobic uklad z klasycznym mloteczkiem na uklad bezstykowy?
swietny filmik mam stare auto i tam przy cewce zaplomowej jest kondensator nie jest bezposrednio dolaczony do cewki ale do aparatu zaplonowego moglbys mi powiedziec jaka role on spelnia i czy musi byc uziemiony. z kondensatora wychodza dwa kabelki jeden ginie gdzus w innych kablach a drogi jak wspominalem idzue do aparatu zaplonowego. wdzieczny za odpowiedz. i jeszcze jedno jak sprawdzic czy on w ogole dziala
Współczesne samochody korzystają z tej samej zasady generowania wysokiego napięcia przez cewkę ale różnią się wieloma istotnymi szczegółami. Nie znajdziemy w samochodzie przerywacza ani rozdzielacza. W roli przerywacza występuje mikroprocesor, który poprzez specjalny układ jest informowany o aktualnym położeniu wału korbowego. Dodatkowo na podstawie informacji o liczbie obrotów walu wylicza moment wysłania sygnału na cewkę. Im szybciej obraca się wał silnika tym iskra podawana jest wcześniej, żeby zapewnić zapłon mieszanki w momencie przechodzenia tłoka przez górny punk zwrotny. Najczęściej każdy cylinder ma własną cewkę dzięki czemu zbędny jest rozdzielacz, który był jednym z bardziej zawodnych urządzeń układu zapłonowego. W niektórych silnikach dwucylindrowych lub czterocylindrowych jedna cewka obsługuje dwa cylindry. W chwili gdy w jednym cylindrze iskra podpala mieszankę w drugim iskra przeskakuje "jałowo" w momencie wydechu. Tak np. pracuje silnik popularnego Malucha i nowoczesnego Forda Focusa. Oczywiście Maluch ma tradycyjny układ przerywacza mechanicznego, Focus ma "komputer" sterujący pracą silnika.
Dziękuje bardzo za materiał. Nie potrafiłem zrozumieć jak działa cewka w samochodzie, który przecież zasilany jest z akumulatora prądem stałym. Chodzi o to, że gdy przerwiemy przerywaczem układ na moment, prąd także się przerywa na moment, stąd cewka wytwarza pole magnetyczne, na skutek zmiennego pola elektrycznego? Pozdrawiam.
Witam jaki do dokładnie moduł i czy można go gdzieś kupić?
To było 30 lat temu teraz niby to samo ale do gry wchodzi elektronika niestety
A po co kondensator jest?
Już stary filmik ale jak by dać kondensator np 10nano pomiędzy zaciski przycisku w tym układzie to możemy opóźnić zapłon?
Gdy w roli przerywacza pracują platynki, jak zatrzymają się zwarte to mogą rozładować akumulator ? i czy zdarza się taka sytuacja ?
Witam. Mam stary traktor jednocylindrowy z lat 60 z wloski iskrownikiem mechanicznym, napiecie instalacji 12v i posiada akumulator. Chcialbym przerobic uklad zaplonowy na bezstykowy. Mam duzo miejsca zeby umiescic czujnik hala. Co bym musial kupic zeby przerobic uklad z klasycznym mloteczkiem na uklad bezstykowy?
swietny filmik
mam stare auto i tam przy cewce zaplomowej jest kondensator nie jest bezposrednio dolaczony do cewki ale do aparatu zaplonowego
moglbys mi powiedziec jaka role on spelnia i czy musi byc uziemiony. z kondensatora wychodza dwa kabelki jeden ginie gdzus w innych kablach a drogi jak wspominalem idzue do aparatu zaplonowego.
wdzieczny za odpowiedz.
i jeszcze jedno jak sprawdzic czy on w ogole dziala
Czyli ten przerywacz to czujnik hall w aucie ?
Do takiego zapłonu z przerywaczem moge wykorzystac modół zapłonowy z skutera?
Witam, czy posiadasz schemat podłączenia tego modułu ?
cewka to z jakiego pojazdu? 🙂
Spoko filmik
Pozdrawiam
Genialna łopatologia, dzięki temu filmowi byłem w stanie samodzielnie i skutecznie znaleźć uszkodzenie i je naprawić. Dziękuję i pozdrawiam
Współczesne samochody korzystają z tej samej zasady generowania wysokiego napięcia przez cewkę ale różnią się wieloma istotnymi szczegółami. Nie znajdziemy w samochodzie przerywacza ani rozdzielacza. W roli przerywacza występuje mikroprocesor, który poprzez specjalny układ jest informowany o aktualnym położeniu wału korbowego. Dodatkowo na podstawie informacji o liczbie obrotów walu wylicza moment wysłania sygnału na cewkę. Im szybciej obraca się wał silnika tym iskra podawana jest wcześniej, żeby zapewnić zapłon mieszanki w momencie przechodzenia tłoka przez górny punk zwrotny.
Najczęściej każdy cylinder ma własną cewkę dzięki czemu zbędny jest rozdzielacz, który był jednym z bardziej zawodnych urządzeń układu zapłonowego.
W niektórych silnikach dwucylindrowych lub czterocylindrowych jedna cewka obsługuje dwa cylindry. W chwili gdy w jednym cylindrze iskra podpala mieszankę w drugim iskra przeskakuje "jałowo" w momencie wydechu. Tak np. pracuje silnik popularnego Malucha i nowoczesnego Forda Focusa. Oczywiście Maluch ma tradycyjny układ przerywacza mechanicznego, Focus ma "komputer" sterujący pracą silnika.
iskra jest wtedy gdy przerywacz się otwiera czy zamyka, bo niezrozumiałaem
Dziękuje bardzo za materiał. Nie potrafiłem zrozumieć jak działa cewka w samochodzie, który przecież zasilany jest z akumulatora prądem stałym. Chodzi o to, że gdy przerwiemy przerywaczem układ na moment, prąd także się przerywa na moment, stąd cewka wytwarza pole magnetyczne, na skutek zmiennego pola elektrycznego? Pozdrawiam.