Ładowanie…

Mobilny Mechanik – Mechanika – Diagnostyka + Elektryka Samochodowa

Mobilny Mechanik Warszawa, Auta Diesel, Hybrydowe, Elektryczne, Firma nr 1 w Warszawie - Naprawiamy samochody, jachty i wszystko inne w Warszawie
Kontakt

KOMPRESOR ELEKTRYCZNY Z DIESLA, AUDI SQ7 4.0TDI 48V -PROSEKTORIUM PROFESORA

Posiadamy 10 mobilnych mechaników w Warszawie
+ Sieć Warsztatów Samochodowych

Mobilny Elektryk
+48 570 933 114 

Zajęte dzwoń dalej! ⬇️

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 512 149 689

Siema
Dzisiaj pokażę Wam fajne urządzenie, jest to kompresor elektryczny z dużego silnika diesla, mianowicie 4.0 V8 TDI.
Kompresorek ten pompuje powietrze w dolocie sprytnie zabudowany tuż za intercoolerem, oprócz niego silniczek doładowują dwie turbosprężarki połączone oddzielnymi kanałami wydechowymi.

Pozdro!!

P.S.
Jeśli znacie kogoś kto ma schematy do SQ7 albo do tego kompresora to serdecznie proszę o pomoc bo bardzo chętnie bym to urządzenie uruchomił.

PROSEKTORIUM INNE ODCINKI:
https://www.youtube.com/playlist?list=PL1gSs2RKCGG-Mbv5GYNRVg5F92oua_-Ku

Facebook:
https://www.facebook.com/ProfesorKris/

Instagram:
https://www.instagram.com/profesor_chris/

Meble warsztatowe których używam
https://fastservice24.pl/

Wsparcie kanału.
90 1910 1048 2123 4990 4252 0001
albo
https://paypal.me/ProfesorChris?locale.x=pl_PL

Warsztat Profesora:
https://g.page/ProfesorChris?share

source Serwis Elektryki i Elektroniki Samochodowej, Profesjonalny serwis samochody w Warszawie Wawer. Zadzwoń do nas. Powierz samochód profesjonalistom! Uczciwość i rzetelność. Szybka realizacja. Doświadczeni mechanicy. Nowoczesny sprzęt. Usługi: przeglądy gwarancyjne, mechanika samochodowa, warsztat z serwisem samochodowym specjalizujący się w mechanice, elektryce i elektronice samochodowej. Mechanik samochodowy w Warszawie.

Naprawa elektryki / elektroniki samochodowej. Oferujemy: naprawę / odbudowę samochodowej instalacji elektrycznej w samochodach w Warszawie. Serwisy samochodowe Serwis Elektroniki zajmują się elektroniką i elektryką samochodową. Dobry Auto Elektryk w Twojej okolicy. Układy elektryczne – montaż i naprawa. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu elektryk samochodowy Warszawa.

Mobilną naprawę elektryki samochodowej w Warszawie świadczą serwisy naszych mechaników w Warszawie. Warsztat Samochodowy, Naprawy z dojazdem we wskazane miejsce, czyli tzw. Mobilny Auto Serwis, Mechanika Samochodowa, Elektryka Samochodowa. Oferujemy komputerową diagnostykę silnika oraz naprawy z zakresu elektroniki, elektromechaniki i elektryki samochodowej w Warszawie. Warsztat z serwisem samochodowym specjalizujący się w mechanice, elektryce i elektronice samochodowej. Mechanik samochodowy z dojazdem w stolicy Polski.

Elektryka samochodowa w Warszawie tylko u nas! PODEJMUJEMY SIĘ CIĘŻKICH PRZYPADKÓW. Nasz serwis samochodowy dysponuje nowoczesnymi urządzeniami diagnostycznymi.

Posiadamy 10 mobilnych mechaników w Warszawie
+ Sieć Warsztatów Samochodowych

Mobilny Elektryk
+48 570 933 114 

Zajęte dzwoń dalej! ⬇️

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 512 149 689

49 thoughts on “KOMPRESOR ELEKTRYCZNY Z DIESLA, AUDI SQ7 4.0TDI 48V -PROSEKTORIUM PROFESORA

  1. Czy producent podaje ile barów potrafi max wydusić z tego kompresora?. Jego niewielkie wymiary sugerują, że raczej nie wiele, a i fakt montażu go w Łałdi jako podbijacza w początkowej skali obrotów, gdy kompki jeszcze nie wstają on ma poprawiać krzywą wznośną i czy czasem nie wyłącza się po przejęciu doładowania przez sprężarki?.. Ciekawe, czy jako samodzielny doładowywacz mógłby pracować non stop ?.

  2. Bardzo perspektywiczny temat, bo jeśli ktoś by się wziął za opracowanie uniwersalnego programowalnego sterownika do tego silnika zamiast tej oryginalnej, to by pozwalało na zrobienie uniwersalnej turbosprężarki zasilanej elektrycznie, do tego moduł konwersji napięcia na 48V i pole do popisu będzie ogromne przy małych kosztach. Dajcie znać czy coś się po roku dzieje w temacie. Pozdrawiam

  3. I co udało się cokolwiek z tym zrobić? Strasznie bym chciał sobie to wrzucić do swojego auta, jako tańszą alternatywę do uturbienia, ale chyba drugiej za 6 stów nie znajdę XD więc niekoniecznie tańszą XD

  4. Może się mylę ale uturbienie wolnossaka takim turbo dało by się ogarnąć bez ingerencję w mapy. Sterownik i świnie? Teoretycznie można by przy jakimś małym soft turbo ustawić stałe ciśnienie przykładowo 0.3bara odpadają nam problemy z lagiem i blowofem jeśli chodzi o dawkowanie paliwa. ECU powinien sobie poradzić z doborem dawki paliwa o ile oczywiście wtryski i pompa wyrobi. Dobrze kombinuje? Taki mini tuning z podniesieniem mocy do 20procent powinien być do ogarnięcia. Jedynie potrzebna by była pompa vacum do sterowania osprzętem auta i ewentualnie jakiś emulator mapsensora.
    Można by też zrobić rzecz ktorej się robić nie powinno czyli ustawić silnik tylko na gaz a przed turbo dać stary poczciwy mieszalnik. Było by to bardzo ale to bardzo proste do ogarnięcia według mnie. A do tego jak ładnie była by wymieszana mieszanka 🤣 przy stałym minimalnym doładowaniu na wolnych nie powinno być strzałów w dolot. Prosty sterownik silnika z kompensacja stałego ciśnienia i teoretycznie wszystkie parametry powinny wzrastać liniowo co było by proste do ustawienia.

    Ech chyba głupoty pisze po nocach. Profesorze możesz mnie zrugac publicznie 🤣ale tylko ty innym nie wolno 😎

  5. Udało się coś zrobić z tym e-turbo po roku?
    Pytam z ciekawości, bo w jednym z moich aut zamontowałem e-turbo, ale część zasilania przerobiłem na prąd zmienny, by wydoić więcej z silnika… Dużo by opowiadać 😉

  6. Chris < udzielasz się za darmo – tracisz czas dla przygłupów , a oni ? doceniają Ciebie : jak przydrożną k……… za 30 zł / > komentarze < Wszystko sprowadza się do przysłowia : " słóż panu wiernie , to ci na koniec pier…. " WARTO ?

  7. Policz bieguny na wirniku. Jeśli nie jest 6 tylko jakaś inna liczba (powiedzmy 5), to jest to na 100% silnik reluktancyjny. Sugeruje to kształt tego wirnika. Nie wygląda to na wirnik silnika indukcyjnego, a tym bardziej klatkowego. (Prawidłowa nazwa w takim przypadku to byłby wirnik klatkowy.)
    A BLDC nie jest silnikiem indukcyjnym, tylko synchronicznym 🙂

  8. Siema,
    Myślałem nad tym jak rozwiązać sterowanie silnikiem tego superchargera. Uważam, że wewnątrz kompresora znajduje się: falownik silnika (tranzystory Cool MOSFET albo IGBT), który komutuje uzwojenia silnika pomiędzy 0 a 48V. Niewykluczone, że elektronika ma też wbudowany obwód kontroli rzeczywistej prędkości silnika, by mierzyć prędkość i sprawdzać, czy nie doszło do utyku silniika. Z reguły robi się to za pomocą czujników pola elektromagnetycznego (hallotrony) – i jeśli dolny pierścień (zamocowany na żywicy) wykazuje jakieś własności magnetyczne, to zapewne jest to element służący do odczytu prędkości. Procesor, który tym nadzoruje najprawdopodobniej pełni funkcję regulatora PID – ma zadawaną prędkość z ECU, z którą ma obracać silnikiem i za pomocą parametrów regulacji PID ma ją utrzymać. Z doświadczenia przy dużych silnikach (statkowych) wiem, że dosyć dobrym parametrem opisującym obciążenie silnika jest ciśnienie doładowania turbiny. Dlatego myślę, że jest spore prawdopodobieństwo, że ECU odczytuje rzeczywistą prędkość obrotową kompresora z elektroniki superchargra, by przeliczać ją razem z ciśnieniem w dolocie. Zapewne można byłobyby to potwierdzić sprawdzając, czy z kompa diagnostycznego jest to widoczne jako parametr. Byłoby czytelniej ze schematem blokowym 😉
    OK, a teraz przechodząc do sedna: moim zdaniem opcje są dwie:
    1. Przyjrzeć się sterownikowi na na jakiej warstwie fizycznej następuje wymiana danych z ECU (np. CAN, RS485, itp). Grabberem sygnałów odpowiednim do warstwy fizycznej zrzucić sygnał wymiany danych pomiędzy ECU a sterownikiem superchargera (potrzebny fizycznie dostęp do auta). Następnie, przy litrach kawy i godzinach czasu rozszyfrować jak wygląda ten prootokół komunikacji, która dana za co odpowiada. Jak przebrnie się ten etap, to zbudowanie kontrolera sterującego elektroniką superchargera to już w zasadzie deser.
    2. Wyciąć elektronikę producenta i opracować swoją, działającą wg. schematu, który opisałem powyżej.
    Szczerze pisząc, to sam nie wiem, który sposób szybciej doprowadziłby nas do rezultatu….
    Pozdrawiam,
    Michał

  9. Polecam K. Bilewicz, kanał ReduktorSzumu / RS Elektronika: gość jest w stanie zrobić wszystko. Ja swojego opinelka bym nie użył do podważania… 48V powinno stać się standardem w nowych samochodach, szczególnie ciężarowch, miało by to wpływ nawet na masę samochodu. W samolotach standardem jest już 24V (małych), czy starszy standard 28V, a w liniowych 116V/400Hz, aczkolwiek te z ograniczoną rolą hydrauliki miewają jeszcze większe napięcia, np. B787 3x231V, ale tam moce elektryczne sięgają 1,5MVA. Te 48V to prawie max. napiecie bezpieczne, 13x LED biała w szereg też nie jest problemem.

  10. Nigdy chyba nie zrozumiem idei robienia auta aspirującego do luksusowego w gnoju. I to jeszcze V8 w gnoju, dmuchnięte, ewidentnie chciano zrobić fajny silnik, ale to przecież ciągle diesel. Diesle to podsilniki. Spoko, są dobre jak jeździsz dalekie trasy, jak kupujesz busika, tego typu rzeczy. Ewentualnie jak masz jakiś odjechany projekt auta z dieslem w roli głównej. Ale diesel i luksus?

    Do tego nadaje się dobra benzyna, która może być dmuchnięta, ale nie musi, może to być hybryda (luksus i eko), można walnąć fajny duży silnik do luksusowego samochodu, a nawet ucywilizować jego spalanie montując LPG – wtedy masz zalety dużej V'ki + oszczędniejszą jazdę + większy zasięg, więc samochód nadaje się i do miasta, iw trasy, i na daily.

    Nie mam nic do tego żeby ktoś diesla miał – ale nie ma się tu czym ani chwalić, ani jarać. Diesle to woły robocze, nie nadające się do sportu, do luksusowych i prestiżowych samochodów, ani, o zgrozo, do kabrioletów.

  11. Skoro już wiadomo, że fizycznie to jest silnik SRM, ale sterowany przez CAN oraz ,że nie ma co liczyć, iż dowiemy się od valeo jaki jest protokół sterowania, to ja widzę to tak:
    zdobyć inny silnik SRM którym łatwo można sterować, wybebeszyć sterownik/driver i zadoptować do tego kompresora, wprost na cewki zamiast oryginalnej elektroniki.
    Być może nie będzie to piękne estetycznie ale musi zadziałać, a idealnie nada sie do tuningu lanosa.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!