
Który smar do hamulców? Które prowadnice hamulcowe smarujemy a które nie?
Posiadamy 10 mobilnych mechaników w Warszawie
+ Sieć Warsztatów Samochodowych
Mobilny Elektryk
+48 570 933 114
Zajęte dzwoń dalej! ⬇️
Mobilny Mechanik Warszawa
+48 512 149 689
#marewel #ciekawostkiwarsztatowe #smardohamulców
▶️https://www.youtube.com/channel/UCNm-F0-wXpg0mJ88G80Wr7Q/join
▶️ ZADONEJTUJ MAJSTRA JEŻELI LUBISZ JEGO FILMY ► https://tipanddonation.com/marewel-6832
▶️ WESPRZYJ KANAŁ – PAYPAL ► https://www.paypal.com/pools/c/8mSsDMiCN5
▶️ SERWER TS ► 137.74.7.169:10038
▶️ MAJSTER INSTA ► https://www.instagram.com/marewel_marcinguz
▶️FB GRUPA ► https://www.facebook.com/groups/524837507920390/?ref=bookmarks
▶️ FakBook ► https://www.facebook.com/Marewel-614404295726961/
▶️ MAJSTER VLOGUJE ► https://www.youtube.com/channel/UCOvBG2WtD7CpyDDjwrsVHCA?view_as=subscriber
source Serwis Elektryki i Elektroniki Samochodowej, Profesjonalny serwis samochody w Warszawie Wawer. Zadzwoń do nas. Powierz samochód profesjonalistom! Uczciwość i rzetelność. Szybka realizacja. Doświadczeni mechanicy. Nowoczesny sprzęt. Usługi: przeglądy gwarancyjne, mechanika samochodowa, warsztat z serwisem samochodowym specjalizujący się w mechanice, elektryce i elektronice samochodowej. Mechanik samochodowy w Warszawie.
Naprawa elektryki / elektroniki samochodowej. Oferujemy: naprawę / odbudowę samochodowej instalacji elektrycznej w samochodach w Warszawie. Serwisy samochodowe Serwis Elektroniki zajmują się elektroniką i elektryką samochodową. Dobry Auto Elektryk w Twojej okolicy. Układy elektryczne – montaż i naprawa. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu elektryk samochodowy Warszawa.
Mobilną naprawę elektryki samochodowej w Warszawie świadczą serwisy naszych mechaników w Warszawie. Warsztat Samochodowy, Naprawy z dojazdem we wskazane miejsce, czyli tzw. Mobilny Auto Serwis, Mechanika Samochodowa, Elektryka Samochodowa. Oferujemy komputerową diagnostykę silnika oraz naprawy z zakresu elektroniki, elektromechaniki i elektryki samochodowej w Warszawie. Warsztat z serwisem samochodowym specjalizujący się w mechanice, elektryce i elektronice samochodowej. Mechanik samochodowy z dojazdem w stolicy Polski.
Elektryka samochodowa w Warszawie tylko u nas! PODEJMUJEMY SIĘ CIĘŻKICH PRZYPADKÓW. Nasz serwis samochodowy dysponuje nowoczesnymi urządzeniami diagnostycznymi.
Dzięki za film. Mam ten 2 typ tj otwarty. Posmarowałem i po kilku miesiącach piszczą. Pewnie to wina tego smaru.
ATE Plastilube jest do prowadnic na styku klocków, nie powinno używać się do prowadnic w osłonie gumowej. Do prowadnic w osłonie gumowej ATE zaleca właśnie ATE Bremszylinderpaste jak do tłoczków. Zamiennie do prowadnic polecam CRC Breaklube pro który znacznie dłużej się utrzymuje i również do tego jest przeznaczony.
Z tego co mi wiadomo to pasta Bremszylinder jest używana tam gdzie są gumki i płyn hamulcowy , więc i do prowadnic zacisków , natomiast , plasti lube do miejsc gdzie osadza się klocek hamulcowy , na jarzmie . pozdrawiam 🙂
Smar ATE plastilube nie nadaje się do kontaktu z elementami gumowymi !!!
Smar z k2 jest do tłoczków
Koszt tych produktów to kilkanaście PLN a ty uczysz dziadostwa! Tyle nara.
jja taki smar stosuje i do tłoczków i do prowadniczek super smar Bremszylinder paste
Czy po wymianie tarcz hamulcowych trzeba ustawiać zbieżność kół?
Ate Plastilube uzywamy tam gdzie nie ma elementow gumoych czy kontaktu z plynem, czyli tam gdzie pracuje klocek w zacisku, bron boze plastilube do prowadnic bo zawiera on oleje mineralne i elementy gumowe jak harmonijki itd pecznieją. A Ate bremzcylinderpaste uzywamy do wlasnie do skladania zacisku i do prowadnic bo moze on miec stycznosc z gumą i plynem. Tak mowi ATE o swoich produktach nawet filmik na YT jest, wiec chyba nie do konca kolego masz racje.
A może być używany smar grafitowy do smarowania prowadnic?
Ate zaleca ten niebieski stosować na prowadnice
Smaruje tym smarem prowadniczki od ok 20 lat zdaje egzamin ale ten od prowadnic nie nadaje się do tłoczków za gesty. Z tymi suchymi prowadnicami święta racja mam takie w skodzie.
Super filmik. A czy na odwrot mozna? Tzn smarem do prowadniczek (np k2) posmarowac tloczki? Pzdr
Plastilube nie można stosować do prowadnic, ponieważ zawiera minimalne ilości oleju mineralnego, który niszczy elementy gumowe. W citroenie zrobiłeś to prawidłowo. W tym filmiku przedstawiciel ATE świetnie tłumaczy która pasta do czego służy https://www.youtube.com/watch?v=WbRh4mlxLZE
Co ciekawe na stronie producenta ATE plastilube nie powinno się stosować „NIGDY” na elementy gumowe. Wychodzę z założenia, że gumki bolców jarzm są to „inne” elementy gumowe i są odporne na takie smary… bo sam dawałem zawsze na bolce…
super mega!
Ta mała tubka smaru Ate nie nadaje się do pracy z materiałami gumowymi ( czasem dobrze zerknąć na przeznaczenie), smar twardnieje i tuleje się zacierają.
Czyli tym k2 smarować tłok zacisku?
źle powiedziałeś, plastilube na klocki a bremszylinder na prowadnice i tłoczki,tu chodzi o chemię i reakcję na gumę
Smar tzw zwykły ŁT jest do niskich temp, a te elementy zwłaszcza z tyłu potrafią się grzać – jak nie odbija tłoczek .. Te w tubkach są drogie i dobrze poznać ich SYMBOLE i kupić zamiennik. Miałem miedziowy i też działała lata. Przy każdym ściąganiu kół sprawdzać gumy i przesów prowadnic. Ten II zacisk – słusznie bez SMARU, bo tylko klei kurz. Gumy przy i w zaciskach zalecają wymienić co 50 tys ale nie tandetę typu autofren … są trw, ate, BREMBO TYLKO DO WENTYLOWANYCH TARCZ !!
ATE mówi teraz że plastilube zawiera jakieś resztki oleju i nie zaleca smarowania nim prowadnic, więc co do nich k2 czy ten smar do cylinderków?
Pokaż chamulce co robią 20 tyś na miesiąc
Chłopie nie opowiadaj głupot i nie wprowadzaj ludzi w błąd, zobacz sobie filmik na You Tube. Gość z ATE Polska informuje że pastę ATE plastilube stosuje się tylko do smarowania gniazd osadzenia klocków w jarzmie, a nie wolno smarować prowadnic bo pasta nie może być stosowana tam gdzie występuje guma, po prostu ją uszkodzi. Do smarowania prowadnic może być stosowana Bremszylinder-Paste bo jest bezpieczna dla gumy. Czasami zasięgnij informacji od przedstawiciela danego produktu co i jak zanim zrobisz jakiś materiał, bo ogląda cię młodzież i łyka wszystko co powiesz w filmiku i robi tak jak ty, pasta plastilube im uszkodzi gumkę, na pieprzy się syfu i zacisk stanie na prowadnicach
Ja używam pasty miedzianej do prowadnic. Źle?
ATE Plastilube nie należy stosować na elementy gumowe, więc stosowanie na prowadniczki jest mocno dyskusyjne
Nie mogłeś nagrać tego materiału kilka lat temu? Teraz to na podstawie własnych doświadczeń to wszystko wiem. 😛 Ale materiał jak najbardziej wartościowy. Osobiście do prowadnic używam smaru do tłoczków i bardzo fajnie wszystko chodzi.
Każdy system smarujemy inaczej lub nie!!! Zależne jaki mamy system hamulcowy.
Alternatywą dla ATE Bremszylinder-Paste są:
TRW PFG110
K2 SYNTHETIC GREASE
MANNOL 8025
i wiele innych np. Malwa do tłoczków
Alternatywą dla ATE Plastilube jest:
BOSCH SUPERFIT
K2 CERA HIGH-TEMP
i wiele innych np. Wurth Bremsenschutz 1400
Dobry opis co smarować i czym jest u producenta ATE pod tym linkiem
https://www.ate-hamulce.pl/baza-wiedzy-ate/smarowac-czy-nie-smarowac/ i
tu https://www.youtube.com/watch?v=WbRh4mlxLZE
O to chodzi, żeby kupić bez potrzeby
🙂
Pytanie: Czy można smarować prowadnice smarem miedziowym?.
Nie ma co tłumaczyć. Wszystko, co i jak, mówi sam producent ATE w swoim filmie: https://youtu.be/WbRh4mlxLZE
K2 to smar molibdenowy
2:44
DODAM Z WLASNEGO DOSWIADCZENIA ZE SMAR CERAMICZNY(BIALY) LUBI SIE MOCNO WYSUSZYC W PROWADNICACH
WYDAJE MI SIE ZE PLASTILUBE LEPIEJ SIE ZACHOWUJE.
ZAUWAZYLEM TEZ ZE TRW POD WPLYWEM TEMPERATURY PLYNIE (TRW DO CYLINDERKOW JAK PLASTILUBE? PODCZAS GDY PLASTILUBE MA DUZO WYZSZA ODPORNOSC TEMPERATUROWA
No ale K2 cera high temp na stronie producenta jest opisany jako do tłoczków i szpilek. Nikt nie testował?
Mam pytanie,ponieważ mówisz że prowadnic w zacisku ate się nie smaruje, a co gdy te prowadnice bardzo opornie chodzą?
W końcu ktoś to po chłopsku wytłumaczył.
Ok 2 pytania
1. Czy tego smaru do cylinderków to oprócz prowadniczek można go też użyć do posmarowania klocka w miejscu styku z jarzmem?
2. Czy jak cofa się tłoczek to powinno się odkręcić zbiorniczek z płynem hamulcowym czy odpowietrznik? Albo ani tego ani tego?
Dwa elementy to prowadnice – klocka hamulcowego i zacisku. Prowadnice zacisku albo nie są smarowane wcale – typ ATE (chyba, że na zewnętrz), albo musza być posmarowane smarem nieszkodliwym dla gumy – Bremszylinder albo np. Textar Hydratec (smary silikonowe lub glikolowe) . Absolutnie nie smaruje się ich ATE Plastilube ani np. Textar Ceratec bo sa na bazie mineralnej i niszczą gumę EPDM!!! Natomiast prowadnicę klocka i sam klocek w odpowiednich miejscach smarujemy właśnie Ate Plastilube albo Textar Ceratec. K2 jest uniwersalny – nadaje się i tu i tu. Darmowe szkolenie z tego zakresu macie tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=2eoklTmUaJs (czas 10:10 )