
Samodzielna wymiana i serwis hamulców! #101_Napraw
Posiadamy 10 mobilnych mechaników w Warszawie
+ Sieć Warsztatów Samochodowych
Mobilny Elektryk
+48 570 933 114
Zajęte dzwoń dalej! ⬇️
Mobilny Mechanik Warszawa
+48 512 149 689
Oglądaj “101 Napraw” w niedzielę o 10:00 w TVN Turbo oraz Player.pl: https://player.pl/playerplus/programy-online/101-napraw-odcinki,3804/odcinek-6,S09E06,154136
Subskrybuj kanał TVN Turbo: https://www.youtube.com/channel/UCfsSoUSQzUimrjKhAKmshDQ?sub_confirmation=1
Grzegorz Duda wymieni klocki hamulcowe w Lexusie IS i doradzi, co poza samą wymianą warto wyczyścić i obejrzeć przy okazji tej rutynowej czynności. Doradzimy też, jak samodzielnie odnowić zniszczone aluminiowe felgi, naprawimy wybierak skrzyni biegów BMW E46 i porównamy uniwersalne rolety okien.
source Usługi dla branży Elektryka i elektronika samochodowa Doświadczeni kierowcy są do Państwa dyspozycji w zakresie transportu w warszawskim Wawrze. Skontaktuj się z nami. Zadbaj o swój samochód u fachowców. Najwyższe standardy wiarygodności i uczciwości. Natychmiastowe działanie. Mistrzowscy majsterkowicze Nowoczesne maszyny. Usługi obejmują przeglądy gwarancyjne, mechanikę samochodową oraz warsztat oferujący naprawy w zakresie mechaniki, elektryki i elektroniki samochodowej. Mechanik samochodowy z Warszawy.
Rozwiązywanie problemów i naprawa podzespołów elektronicznych w pojazdach. W Warszawie możemy naprawić lub przebudować instalację elektryczną Twojego pojazdu. Serwis Elektroniki, firma oferująca usługi związane z motoryzacją, zajmuje się elektryką i elektroniką pojazdów. Najlepszy elektryk samochodowy w Twoim regionie. Montaż i naprawa infrastruktury elektrycznej. Warszawski elektryk samochodowy z kilkuletnim stażem w branży.
Automotive E&E services Warszawa Wawer posiada doświadczonych szoferów. Dowiadywać się. Specjalizuj się w swoim samochodzie. Najwyższa uczciwość i rzetelność. Natychmiastowy. Modernizacja rzemieślników. Dostępne są przeglądy gwarancyjne, mechanika samochodowa oraz warsztat oferujący usługi mechaniczne, elektryczne i elektroniczne. warszawski mechanik.
Naprawa elektroniki samochodowej. Możemy przywrócić instalację elektryczną Twojego samochodu w Warszawie. Serwis Elektroniki specjalizuje się w elektrotechnice i elektronice samochodowej. Lokalny elektryk samochodowy. Naprawa infrastruktury elektrycznej. Weteran warszawskiego elektryka samochodowego.
Nasi warszawscy elektrycy samochodowi są mobilni. Automotive Service Center, Serwis samochodowy na miejscu, Mechanik lub Elektryk w określonej lokalizacji. Warszawa diagnostyka i naprawy elektroniki, elektromechaniki i elektryki samochodowej. Fachowa naprawa samochodów, obejmująca elementy mechaniczne, elektryczne i techniczne. Warszawa, Polska mechanik samochodowy.
Tylko elektrycy samochodowi w Warszawie. Złożone instancje są akceptowane. Nasz warsztat samochodowy posiada zaawansowany sprzęt diagnostyczny.
Nasi warszawscy mechanicy samochodowi oferują mobilne usługi naprawy elektryki samochodowej. Automotive Service Center, Auto Naprawa na miejscu (lub „Mobile Auto Service”), Mechanik lub Elektryk w określonej lokalizacji. W Warszawie świadczymy usługi z zakresu elektroniki, elektromechaniki i elektryki samochodowej, w tym diagnostykę i naprawy. Warsztat oferujący fachową obsługę samochodów, w tym naprawę i konserwację elementów mechanicznych, układów elektrycznych oraz gadżetów technologicznych. Dostępny mechanik samochodowy w Warszawie.
Jesteśmy jedynymi elektrykami samochodowymi w Warszawie. Przyjmujemy skomplikowane przypadki. Nasz warsztat samochodowy korzysta z najnowocześniejszych narzędzi diagnostycznych.
Serwis Elektryki i Elektroniki Samochodowej, Profesjonalny serwis samochody w Warszawie Wawer. Zadzwoń do nas. Powierz samochód profesjonalistom! Uczciwość i rzetelność. Szybka realizacja. Doświadczeni mechanicy. Nowoczesny sprzęt. Usługi: przeglądy gwarancyjne, mechanika samochodowa, warsztat z serwisem samochodowym specjalizujący się w mechanice, elektryce i elektronice samochodowej. Mechanik samochodowy w Warszawie.
Naprawa elektryki / elektroniki samochodowej. Oferujemy: naprawę / odbudowę samochodowej instalacji elektrycznej w samochodach w Warszawie. Serwisy samochodowe Serwis Elektroniki zajmują się elektroniką i elektryką samochodową. Dobry Auto Elektryk w Twojej okolicy. Układy elektryczne – montaż i naprawa. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu elektryk samochodowy Warszawa.
Mobilną naprawę elektryki samochodowej w Warszawie świadczą serwisy naszych mechaników w Warszawie. Warsztat Samochodowy, Naprawy z dojazdem we wskazane miejsce, czyli tzw. Mobilny Auto Serwis, Mechanika Samochodowa, Elektryka Samochodowa. Oferujemy komputerową diagnostykę silnika oraz naprawy z zakresu elektroniki, elektromechaniki i elektryki samochodowej w Warszawie. Warsztat z serwisem samochodowym specjalizujący się w mechanice, elektryce i elektronice samochodowej. Mechanik samochodowy z dojazdem w stolicy Polski.
Elektryka samochodowa w Warszawie tylko u nas! PODEJMUJEMY SIĘ CIĘŻKICH PRZYPADKÓW. Nasz serwis samochodowy dysponuje nowoczesnymi urządzeniami diagnostycznymi.
no i robota zepsuta kaj zerknięcie chociasz by na tłoczek zacisku itd a to niby fachowy kanał tak
Na prowadnice nie ma trzeba wogole specjalnego smaru. Absolutnie te części nie sięgają temp. 800. Maxymalnie tyle co znosi osłona gumowa raczej mniej.
Wypadało by jeszcze przykręcić tarcze do piasty, bo czyszcząc, lecą syfy pomiędzy tarcze a piastę i może powstać bicie
Witam, po wymianie tarcz i klocków, tarczę się grzeją czy to normalne?
Panie "fachowiec", skorodowanych prowadnic nie czyści się bo za moment i tak staną w miejscu. Może wypada odkręcić jarzmo, wypiaskować i pomalować jak należy a nie taką popelinę na aucie pokazywać?
Przy takiej operacji, w ten sposób, zanieczyszczenia które były osadzone wewnątrz tarczy hamulcowej albo na krawedzi piasty odrywają się, wpadają pomiędzy piastę i tarczę powodując bicie.
Skoro już coś pokazujecie, robcie to jak nalezyy do końca a tak chcecie zabłysnąć a pokazujcie popelinę.
W warsztatach samochodowych też tak pieczołowicie wykonują przegląd hamulców i wymianę klocków❓
Tych śrubek wkręcany w prowadniczki nie można dokręcać mocno! Tam jest często około 30-40Nm!!!! Można je bez problemu przekręcić jedną ręką (wiem z doświadczenia). Pół biedy jak to zauważymy, ale możemy osłabioną prawie zerwaną śrubkę zostawić i może dojść do tragedii!!!
Szkoda czasu nie oglądajcie!
Halo, a grze przesmarowanie tłoczka?? Nie smarujemy samych prowadnic, a prowadnice i tłoczek.
Prowadnice smaruje się smarem Ate Bremszykinder-paste gdyż taki smar jest przystosowany to pracy z elementami gumowymi i płynem hamulcowym, smar Ate Plastitube służy jedynie do elementów nie mających kontaktu z guma jak np prowadzenie klocków w zacisku jako działanie przeciwkorozyjne.
Tłumaczy dobrze lecz zapomniał o czujniku zużycia klocków który jest np w moim aucie
Ostatnio przy wymianie klocków w Corsie D, okazało się że jakiś tuman pomylił prowadnice górną z dolną, czyli prowadnicę prowadzącą dał ma dół, a ta z dołu znalazła się na górze gdzie tarcza atakuję, efekt przy wymianie był taki że nie można bylo tej prowadnicy wybić, kiedy się udało to zrobić, prowadnice były do wymiany, w komplecie są też nowe gumki, miejsca pod blaszkami zostały wyczyszczone, blaszki też + przesmarowanie specjalnym smarem wysokotemperaturowym (nie miedziany)
Ale te prowadnice były zardzewiałe(!). Ja rozbieram hamulce w każdym gruzie od razu po zakupie, i nie miałem jeszcze zardzewiałych. A te furki zazwyczaj są pełnoletnie. Kwestia tego czy poprzedni grzebacz smarował przed wsunięciem i starannie zakładał gumkę.
6:20 ..i syf w przewodach wciskany w kierunku pompy ABS. ::-]]]
Ehhh żeby w Matizie tak łatwo było wymienić tarcze i klocki hamulcowe
instruktarz jak nie wymieniac klocków…… podczas wciskania tłoczka odkręć odpowietrznik Panie pseudo mechanik. W przeciwnym razie cały syf z zacisku cownie sie do pompy
Fachowo wytłumaczone
A czemu przy wciskaniu tłoczka odpowietrznik nie był poluzowany tak aby stary zgrzany i wyjałowiony płyn nie cofalsie do pompy abs i pompy hamulcowej ? Ktos tu chce przedwczesnej awari tych elementów. Płyn hamulcowy który siedzi w zacisku to jest straszny syf jak tak można!
Jakoś nie wierzę że mógłbym sam to zrobić w moim golfie 7 z 2020 go roku. Bez odpowiednich narzędzi chyba nie możliwe.
Jaki smar silikonowy wykorzystać przy zamianę ?
Ja zawsze jażmo odkręcam i wszystko szczurka druciana na wkrętarkę czyszczę
I tak nikt tak dobrze tego nie wytlumaczyl jak ProfesorKris
Wszystko spoko ale zły smar użyty do prowadnic może wprowadzać ludzi w błąd i narobić kłopotu.
Smar ATE Plastilube ma bazy oleju mineralnego i nie stosuje się go tam gdzie są użyte uszczelnienia gumowe bo je niszczy. Ten smar używa się w miejscach montażowych żeby wyciszyć kontakt metal-metal.
Do tłoczków i prowadnic używa się pasty montażowej a w przypadku ATE jest to Bremszylinder-paste.
Duda Duda a maski nie podniosłeś i korka płynu ham.nie otworzyłeś troche ci wiedzy brakuje 😂
Panie Duda, najprostsza wymiana klocków i żeś pan poległ…. Nigdy, przenigdy nie wciska się tłoczka nie popuszczając odpowietrzników. Chodzi o to że w zgromadzony w zacisku płyn wystawiany na wysokie temperatury traci swoje właściwości, oprócz tego zbiera się w nim syf który żeś pan wcisną z powrotem w układ, a co gorsza w pompę ABS która składa się z zaworków z bardzo małymi kanałami, dzięki temu syfowi łatwo się zatykają i taka pompa po trzech takich wymianach jest do wymiany. Przy każdej wymianie, podczas wciskania tłoczka należy popuścić odpowietrznik, i nałożyć na niego wężyk, podczas wciskania tłoczka cały syf zleci przez rurkę do naczynia. , po całej operacji należy dolać świeży płyn i odpowietrzyć układ, a najlepiej przelać świeżym płynem. Tak własnie robią Mechanicy o których pan mówi w materiale. Co więcej ma pan rację ci własnie mechanicy nie bawią się w szczoteczki druciane tak jak pan powiedział i nie dlatego że im się nie chce, tylko dlatego że całe jarzmo idzie na piaskarkę, bo nikt nie będzie śturał tak jak pan gdyż jest to czasochłonne a efekt marny. Porostu szybciej jest odkręcić dwie śruby i jarzmo wypiaskować. Ech…….. Pozdrawiam. Mechanik.
Uczyłem się mechaniki jak były szkoły zawodowe to jest wiedza, zdoyta na warsztatach, w wieku 17 lat, dzisiaj ciołki po licecjatach i pseudo mechanicy ktorzy uczą, się mechaniki w internecie..
Grzesiek oddaj mi śrubtak
Nagadasz się chłopie na tych mechaników, a na tym filmie narobiłeś tyle baboli, ze to video puszcza się na szkoleniach z serwisu hamulców jako przykład jak nie należy robić. Modne i klikalne jest atakować mechaników ale wypadałoby potem pokazać bezbłędna robotę.
4:00 a gumka na sworzniu gdzie ? pewnie została w jarzmie ….
ATE plastilube wciska i nic dziwnego że zatarte są prowadnice jak to glina się robi po ilus miesiącach z tego produktu z temperatury ezo slide lepsze 😀😀
A co do tloczkow wciskanych czy wkrecanych?czy tloczki wkrecane można wkręcać w obojętnie którą strone czy to zależy w ktora się wkręca?
Jest jeden błąd który popełnia większość mechaników i został popełniony również w tym poradniku. Nie wtłaczamy starego brudnego płynu hamulcowego do ABSu. Należy odkręcić odpowietrznik i dopiero wtedy cofać tłoczek hamulcowy, wylewając brudny płyn. Na koniec sprawdzamy poziom płynu hamulcowego i uzupełniamy jeśli brakuje.
W akademiku ate nie zalecają tego smaru tam gdzie jest guma….
panie Grzesiu czy dało by rade jakieś filmiki nakręcić o naprawach opla vivaro 1,9 cdti w całym intrenecie nic ciekawego niemnożna znaleźć o naprawach pozdrawiam
A gdzie smarowanie prowadnic klocków w jazmie?🤔 gdzie odkręcony odpowietrznik układu hamulcowego w zacisku podczas cofania tłoczka? Takim zachowaniem można zajebac pompe ABS bo stary płyn spod tłoczka cofa się również przez pompe a tam są małe sita. Brawo
Naprawdę wspaniały facet!
Elegancki kanał, dzis na niego trafiłem i od razu sub łapki święta robota i wiedza
Ostatnie zdanie w tym filmie, podobało mi się najbardziej.
Robota Grześka jak zawsze pełna "profeska".
Uwaga do programu. Pod żadnym pozorem wciskając tłok zacisku nie wtłaczamy starego przegrzanego brudnego płyny w układ!!! Odpowietrznik należy odkręcić podłączyć rurkę do zlewki lub odsysarkę i dopiero cofać tłok! Mechaników przedstawia się tu jako złodziei naciągaczy, co mnie osobiście mocno bulwersuje. Sytuacja wymiany klocków bez podejmowania kolejnych czynności ma miejsce w warsztatach czy kanciapach dla ludzi szukających najtaniej jak się da. Zenek za 60zł wymieni klocki bez paragonu bez czyszczenia bez niczego. Takiej usługi w legalnym warsztacie zgodnie z sztuką nie da się zrobić w tej cenie.
na dolnym sworzniu noe bylo tłoczka
dno
Świetnie Kolego ylumaczysz bardzo przystępnym językiem i to mi się podoba
Pozdrawiam serdecznie i proszę o więcej takich filmików 😊
国外的车·可以开一辈子,国内的只能开十多年就要报废,还是强制报废
Nie stosować Plastilube do prowadników bo zżera gumę
👍
Dokładnie tak jest jak na filmie 🙂 „muszę sprawdzić czy się nadaje czy klient musi nowe kupić „ chłop musiał się długo scenariusza uczyć. Prawda jest taka ze „ weź młody zamów nowe a te jego przeczyścić, za tydzień przyjedzie to się powie ze te nowe nie pracują bo takie auto i dwa razy to samo sprzedamy
Zrobi !!!!!!!!!!! Tylko to kosztuje !!! Czas pracy , koszt smaru papieru ściernego szczotka drucianą też się zużywa !!!!!!!!!!!! A gdzie pójdzie "Janusz" tam gdzie taniej !!!!!!!!! Tanio i dobrze ?! Ludzie zrozumcie albo tanio albo dobrze …………
Przy wpychaniu tłoczka trzeba odkręcić zaworek odpowietrzający po to by płyn z zacisku wyciekł bo ma w sobie zanieczyszczenia które mogą uszkodzić uszczelnienia.pozatym pod gumką też trzeba umyć tłoczek bo tam jest brud który porysuje tłoczek przy wciskaniu.lapka w dół za to
Tak to prawda ale tylnich tłoczków się nie wciśnie bo są wkręcane i potrzebny jest przyrząd