Ładowanie…

Mobilny Mechanik – Mechanika – Diagnostyka + Elektryka Samochodowa

Mobilny Mechanik Warszawa, Auta Diesel, Hybrydowe, Elektryczne, Firma nr 1 w Warszawie - Naprawiamy samochody, jachty i wszystko inne w Warszawie
Kontakt

Wysokonapięciowy bank energii DIY, z baterii samochodu elektrycznego! Rozbieramy baterię z BMW i3 !

Posiadamy 10 mobilnych mechaników w Warszawie
+ Sieć Warsztatów Samochodowych

Mobilny Elektryk
+48 570 933 114 

Zajęte dzwoń dalej! ⬇️

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 512 149 689

Odcinek nr. 1
Dzisiaj demontaż podzespołów baterii i montaż na ścianie.
Bateria z BMW i3.
Ale niekoniecznie musi być z bmw.
W kolejnym filmie zrobię listę działających baterii.
Tak z Tesli też może być 🙂
Mam nadzieję że coraz lepiej idą mi nagrania 😉

BMW i3 battery teardown, high voltage energy bank, HV
––––––––––––––––––––––––––––––
Sol by Scandinavianz https://soundcloud.com/scandinavianz
Creative Commons — Attribution 3.0 Unported — CC BY 3.0
Free Download / Stream: https://bit.ly/3tuLuW2
Music promoted by Audio Library https://youtu.be/Tax8kX-MM5s
––––––––––––––––––––––––––––––
Patronite

source Serwis Elektryki i Elektroniki Samochodowej, Profesjonalny serwis samochody w Warszawie Wawer. Zadzwoń do nas. Powierz samochód profesjonalistom! Uczciwość i rzetelność. Szybka realizacja. Doświadczeni mechanicy. Nowoczesny sprzęt. Usługi: przeglądy gwarancyjne, mechanika samochodowa, warsztat z serwisem samochodowym specjalizujący się w mechanice, elektryce i elektronice samochodowej. Mechanik samochodowy w Warszawie.

Naprawa elektryki / elektroniki samochodowej. Oferujemy: – naprawę / odbudowę samochodowej instalacji elektrycznej w samochodach w Warszawie.

Posiadamy 10 mobilnych mechaników w Warszawie
+ Sieć Warsztatów Samochodowych

Mobilny Elektryk
+48 570 933 114 

Zajęte dzwoń dalej! ⬇️

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 512 149 689

46 thoughts on “Wysokonapięciowy bank energii DIY, z baterii samochodu elektrycznego! Rozbieramy baterię z BMW i3 !

  1. Bardzo się cieszę że jest ktoś taki jak pan,
    po oglądnięciu dziesiątków różnych materiałów nie znalazłem tak jasnego i precyzyjnego materiału jaki pan nam przedstawił.Teraz próbuje znaleźć kogoś kto według pana instrukcji i podpowiedzi zmontuje dla.mnie takie cudo.Wielka.szkoda że nie można pana wynająć lub zlecić wykonania (niestety sam tego mimo wszystko nie jestem w stanie tego zmontować) ale mam nadzieję że kogoś znajdę . Jeszcze raz dzięki za tak obszerny i wyczerpujący temat materiał i czekam na nowy.

  2. W dyskusji podejmowany jest temat bezpieczeństwa kilka razy ale bez konkretów , tylko na zasadzie " ależ to niebezpieczne", "proszę o zachowanie bezpieczeństwa". Mi amatorowi trudno na filmie dostrzec, co jest ew. ryzykowne. Rozumiem, że spięte w szereg moduły dają ok. 360V DC gdzieś w pobliżu styczników, ale tam się nie grzebie przy rozbiórce. Po rozpięciu modułów, pozostają niespięte wtyczki DC i odsłonięte gniazda modułów z napięciem ok 45V. Tu ewentualnie widzę zagrożenie, że wypadałoby może osłonić na czas odkręcania śrub te gniazda na wypadek upuszczenia czegoś metalowego na to gniazdo – proszę ew. o potwierdzenie. No i ew. co jeszcze można zrobić, żeby zwiększyć to bezpieczeństwo?

  3. Temat ciekawy jako wykorzystanie baterii bmw i3 wysokonapięciowej , ale cena takiej baterii jest dość wysoka (na OLX znalazłem ceny około 20 tyś zł za taką baterię do BMW I3) czy są Panu znane jakieś tańsze baterie które są do regeneracji z innych aut. Myślę o zakupie AGM -ów nowych które kilka lat pewnie pochodzą ale Pana rozwiązanie które oglądałem jest super. Czy mogłby Pan coś podpowiedzieć gdzie można szukać akumulatorów wysokonapięciowych. Na chwilę obecną kupiłem inwertery hybrydowy z Chin który ma możliwość podłączenia magazyny do 60V. Przejrzałem kilka nowych inwerterów miedzy innymi Sofara Foxesa i te mają możliwość podłączenia magazynu od 80V

  4. No i szczęka mi opadła tzw. kopara. Nie wiem dla czego teraz dobiero trafiam na twój kanał. Śledzę tematy od kilku lat. Coś tam sobie majsterkuje, ale mój magazynek to to dosłownie pikuś. Jestem zwykłym oglądaczem i patrzę zawsze na styl w jakim ktoś chce się podzielić swą wiedzą ,bo szczerze to ¾ to nie tyle chce się podzielić czym kolwiek tylko raczej pochwalić, a u ciebie to jakoś inaczej. Może dla tego że jesteś bardzo pogodnym człowiekiem. Pozdrawiam fajnie, będę oglądał śledził, trochę pytał , gdyż wiedza jaką posiadasz jest wielka ,aż trochę onieśmiela. Ci którzy twierdzą że już wiedzą , często się w tej kwestii mylą . W trakcie oglądania rodzi się wiele pytań ale wspominasz że odpowiedź na te najważniejsze. Pozdrawiam serdecznie 👋

  5. Właśnie zastanawiałem się jak te 255Kg było dźwignięte na tę ścianę np jedną ręką trzymam a drugą wiercę 🤣. Co do chłodzenia to nie rzuciło się w oczy że te rurki są za cienkie na płyn chłodzący? Grupa BMW ma baterie chłodzone czynnikiem takim jak w klimie (r134a lub r1234s(y)f ). Tak przy okazji wyciąganie tych modułów to katorga bo są długie śruby. Praca i pokazywanie gołym palcem przy modułach co mają po 50V każdy jest złym przykładem… Po za tym szacunek za podniesienie tematu. Dobra robota ale proszę o zachowanie bezpieczeństwa… Widziałem już pożar baterii BMW z modułami 11p2 (bateria z deklem z włókna szklanego z folią alu), ale te co tu są to w zasadzie bezpieczne.

  6. Witam. Mam pytanie co dzieje się w układzie w momencie, kiedy jesteśmy off-grid bo np. nie ma prądu z sieci, a baterie są w pełni naładowane i mamy uzysk ze słońca wielokrotnie większy niż auto konsumpcję?

  7. drobna korekta jeśli mogę. To jest ciągle niskonapięciowa bateria oficjalnie. Wysokie napięcie dla DC zaczyna się od 1500V a dla AC od 1000V. Pewnie chodzi ci o odróżnienie od 48V ale to nie tak niestety. Uważaj też na porażenie bo przy 350V to jest już niebezpiecznie (rękawice + narzędzia izolowane). Powodzenia w budowie 👍👍

  8. Jak rozumiem, te baterie to są używki? Ciekaw jestem po ile one "chodzą", a ściślej ile kosztuje kilowatogodzina takich baterii?
    Genialny wręcz bonus jest taki, że w pakiecie jest ognioodporna obudowa. Rzecz nie do pogardzenia!

  9. Dobry materiał, ja zrobiłem z 18650 taki magazyn, jednak teraz chciałem zrobić właśnie z pryzmatów NMC zaczynam powoli zabawę będę zerkał co Ty działasz 🙂

    pozdrawiam Leszek…

  10. Dziękuje za film. Kibicuję choć finał już znamy i jest super. Czy przewidujecie udostepnienie projektu np. poprzez opublikowanie plików do produkcji płytek itp.

  11. Super materiał. Pogratulować zaangażowania i oczywiście efektów 👏. Jest jakakolwiek szansa aby BMS waszego autorstwa komunikował sie z innymi fabrycznymi BMSami np. montowanymi w pakietach 8S LEV 40 i LEV 50? Wykorzystanie fabrycznych BMS faktycznie obniża koszt ale to jeszcze będzie zależało na ile bedzie wyceniony Wasz produkt 😉

Dodaj komentarz

Zadzwoń!