Ładowanie…

Mobilny Mechanik – Mechanika – Diagnostyka + Elektryka Samochodowa

Mobilny Mechanik Warszawa, Auta Diesel, Hybrydowe, Elektryczne, Firma nr 1 w Warszawie - Naprawiamy samochody, jachty i wszystko inne w Warszawie
Kontakt

Jak działa stycznik elektromagnetyczny?

Posiadamy 10 mobilnych mechaników w Warszawie
+ Sieć Warsztatów Samochodowych

Mobilny Elektryk
+48 570 933 114 

Zajęte dzwoń dalej! ⬇️

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 512 149 689



Dzisiejszy odcinek to małe wprowadzenie do serii z układami stycznikowymi. Dedykujemy go tym, którzy przeczytali już wszystkie książki i broszury o stycznikach, ale wciąż nie rozumieją ich wykorzystania, podłączenia i serwisowania w praktyce.

Napiszcie w komentarzach jakie zagadnienia Waszym zdaniem powinny zostać poruszone w kolejnych filmach?
————————————————————————————————-
AKADEMIA ELEKTRYKA → Pobierz darmowy e-book
————————————————————————————————-
► 10 zasad dobrego wykonania układu uziemiającego: http://akademiaelektryka.pl/uziemienia-ebook
————————————————————————————————-

Znajdziesz nas również:
→ Instagram: https://www.instagram.com/elektrykapradnietyka/
→ Facebook: https://www.facebook.com/GruntToPrund/
→ Facebook: https://www.facebook.com/amperpl/
→ Grupa dyskusyjna: https://www.facebook.com/groups/elektrykapradnietykagrupa/
→ Praca/Zlecenia dla elektryków: https://www.facebook.com/groups/elektryka.zlecenia/

————————————————————————————————
Współpraca biznesowa: biuro@elektroonline.pl

UWAGA: PRACE ELEKTRYCZNE POWINIEN WYKONYWAĆ ELEKTRYK Z UPRAWNIENIAMI. FILM TYLKO DO CELÓW POKAZOWYCH. WYKONYWANIE PRAC SAMODZIELNIE, BEZ WYMAGANEJ WIEDZY I UPRAWNIEŃ ELEKTRYCZNYCH MOŻE DOPROWADZIĆ DO PORAŻENIA LUB ŚMIERCI!
 
#styczniki #elektryka #automatyka

source Serwis Elektryki i Elektroniki Samochodowej, Profesjonalny serwis samochody w Warszawie Wawer. Zadzwoń do nas. Powierz samochód profesjonalistom! Uczciwość i rzetelność. Szybka realizacja. Doświadczeni mechanicy. Nowoczesny sprzęt. Usługi: przeglądy gwarancyjne, mechanika samochodowa, warsztat z serwisem samochodowym specjalizujący się w mechanice, elektryce i elektronice samochodowej. Mechanik samochodowy w Warszawie.

Naprawa elektryki / elektroniki samochodowej. Oferujemy: naprawę / odbudowę samochodowej instalacji elektrycznej w samochodach w Warszawie. Serwisy samochodowe Serwis Elektroniki zajmują się elektroniką i elektryką samochodową. Dobry Auto Elektryk w Twojej okolicy. Układy elektryczne – montaż i naprawa. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu elektryk samochodowy Warszawa.

Mobilną naprawę elektryki samochodowej w Warszawie świadczą serwisy naszych mechaników w Warszawie. Warsztat Samochodowy, Naprawy z dojazdem we wskazane miejsce, czyli tzw. Mobilny Auto Serwis, Mechanika Samochodowa, Elektryka Samochodowa. Oferujemy komputerową diagnostykę silnika oraz naprawy z zakresu elektroniki, elektromechaniki i elektryki samochodowej w Warszawie. Warsztat z serwisem samochodowym specjalizujący się w mechanice, elektryce i elektronice samochodowej. Mechanik samochodowy z dojazdem w stolicy Polski.

Elektryka samochodowa w Warszawie tylko u nas! PODEJMUJEMY SIĘ CIĘŻKICH PRZYPADKÓW. Nasz serwis samochodowy dysponuje nowoczesnymi urządzeniami diagnostycznymi.

Posiadamy 10 mobilnych mechaników w Warszawie
+ Sieć Warsztatów Samochodowych

Mobilny Elektryk
+48 570 933 114 

Zajęte dzwoń dalej! ⬇️

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 512 149 689

22 thoughts on “Jak działa stycznik elektromagnetyczny?

  1. Świetny merytoryczny materiał. Gdybyś poczuł jednak chęć poprawy dydaktycznej wartość, zasugeruję wkleić od razu schematy elektryczne gdzieś w dół okna na czas "dzwonienia miernikiem"

  2. Witam Czy możesz podać symbol stycznika na 230 V który załączał by dwa styki zasilania pompy 1000 Watt i jednocześnie rozłączał dwa styki z innego źródła zasilania tej samej pompy.

  3. w wiertarce stołowej jest włącznik elektro magnetyczny czy ma znaczenie na który bolec wtyczki będzie podana faza, na uzwojenie cewki musi dochodzić przewód fazowy załączany przyciskiem czy jest to obojętne

  4. Jeszcze przydał by się film do czego użyć styków NO i NC. Dużo elektryków po szkole używa i wie o stykach głównych L1, L2, L2 i A1, A2. A nie wiedzą do czego użyć styków pomocniczych.

  5. Jeżeli elektryk z anegdoty z początku filmu przyznał się, że nie umie podłączyć innego stycznika, w miejsce zdemontowanego, to faktycznie śmiech, ale historia może mieć także drugie dno. Ja pracuję w firmie instalacyjno – dźwigowej, akurat nie w zakładzie dźwigowym, ale często rozmawiam z kolegami dźwigowcami i mają oni swoje wyrobione przez lata zdanie na temat nowoczesnych styczników. W skrócie tandeta i oszczędnościówa. Jeżeli sterujemy silnikiem windy o mocy 6kW, to aby podziałał bezawaryjnie przez przynajmniej rok, trzeba dobrać stycznik 4 lub 5 – krotnie przewymiarowany. Podobnie u mnie, w instalacyjnym. Do załączania pomp hydroforowych 7,5 kW dobieramy współczesny stycznik na 22 – 28kW. I nie chodzi tutaj o rodzaj obciążenia, a częstość łączeń. W nowoczesnych konstrukcjach całkowicie zapomniano o chłodzeniu styków, przy 3 – 4 załączeniach na minutę (windy) styki topią się po kilku godzinach szczytu przewozowego. Dlatego też w mojej firmie do dziś sprowadza się na zamówienie tzw. Bułgary. Starsi elektrycy wiedzą co to Bułgar 🙂 ID i IDX rzadziej stosuje się w maszynowniach dźwigów, ale na niektórych hydroforniach pracują niezawodnie od 1982 – 83 roku. Gdyby chcieć skonstruować współczesny stycznik o takich parametrach jak niezawodne ID, SLA, czy Bułgary kosztowałby pewnie koło 3 tysięcy… Także może głupota, a może elektryk z anegdoty wiedział, że jak wstawi stycznik współczesny, to będzie miał od tej pory robotę co tydzień 😀

  6. Amper tv pomógł byś mi bo chcem tacie mała krajzega uruchomić silnik jest3f są oznaczenia ale żadnych danych o tym silniku i chcem zmienić na jedną fazę i cewkę dokupić podał byś swój numer jutro bym przedzwonię lub podam swój a ty się odezwiesz?

Dodaj komentarz

Zadzwoń!