To może być silnik, który ocali samochody sportowe w przyszłości! Cała Japonia łączy siły bo rozwijać silnik spalający wodór, który jest ekologiczny, świetnie brzmi i… już działa! Zapraszam na analizę tematu.
This video is fair use under copyright law because it is transformative in nature, uses no more of the original than necessary and has no negative effect on the market for the original work.
––––––––––––––––––––––––––––––
All music under Creative Commons — Attribution 3.0 Unported — CC BY 3.0
––––––––––––––––––––––––––––––
Lista wykorzystanych materiałów. Warto subskrybować i oglądać ich filmy!
The list of videos used in this film. Be sure to watch them and subscribe!
source Serwis Elektryki i Elektroniki Samochodowej, Profesjonalny serwis samochody w Warszawie Wawer. Zadzwoń do nas. Powierz samochód profesjonalistom! Uczciwość i rzetelność. Szybka realizacja. Doświadczeni mechanicy. Nowoczesny sprzęt. Usługi: przeglądy gwarancyjne, mechanika samochodowa, warsztat z serwisem samochodowym specjalizujący się w mechanice, elektryce i elektronice samochodowej. Mechanik samochodowy w Warszawie.
Naprawa elektryki / elektroniki samochodowej. Oferujemy: naprawę / odbudowę samochodowej instalacji elektrycznej w samochodach w Warszawie. Serwisy samochodowe Serwis Elektroniki zajmują się elektroniką i elektryką samochodową. Dobry Auto Elektryk w Twojej okolicy. Układy elektryczne – montaż i naprawa. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu elektryk samochodowy Warszawa.
Mobilną naprawę elektryki samochodowej w Warszawie świadczą serwisy naszych mechaników w Warszawie. Warsztat Samochodowy, Naprawy z dojazdem we wskazane miejsce, czyli tzw. Mobilny Auto Serwis, Mechanika Samochodowa, Elektryka Samochodowa. Oferujemy komputerową diagnostykę silnika oraz naprawy z zakresu elektroniki, elektromechaniki i elektryki samochodowej w Warszawie. Warsztat z serwisem samochodowym specjalizujący się w mechanice, elektryce i elektronice samochodowej. Mechanik samochodowy z dojazdem w stolicy Polski.
Elektryka samochodowa w Warszawie tylko u nas! PODEJMUJEMY SIĘ CIĘŻKICH PRZYPADKÓW. Nasz serwis samochodowy dysponuje nowoczesnymi urządzeniami diagnostycznymi.
Posiadamy10 mobilnych mechaników w Warszawie + Sieć Warsztatów Samochodowych
27 thoughts on “Oto silnik spalający wodór, który już się ściga i brzmi epicko! Cała Japonia jest przeciw elektrykom”
Tankowanie co 50 km, prędkość 100 km/godz, a z calego wyścigu ok. 70. Trzy godz na samo tankowanie ,plus 5 godz.na obsługę techn. REWELACJA. Trabantem uzyskiwłem lepsze wyniki
Wszystko super gdyby nie mały problem – wodór jest cholernie niebezpieczny , to chyba najbardziej wybuchowy gaz i trochę to niepokoi w kwestii bezpieczeństwa – i już odpowiadam tym którzy napiszą że lpg też jest wybuchowe – nie aż tak żeby wybuchnąć od iskry wywołanej statyką… Ta technologia była by spoko gdyby te silniki potrafiły na bieżąco przerabiać wodę na tlen i wodór .
Ta w sporcie.. Z tego co mówisz potrzebujesz dużo większego silnika dla tej samej mocy = większe spalanie = większy zbiornik, a do wodoru i tak potrzeba już dużego zbiornika… Nie widzę zbytnio sensu w tym
Mam nadzieję, że nigdy nie będę musiał zrezygnować z pojazdu spalinowego. Nie podoba mi się cała ta elektryfikacja. Jest to całkowicie niepraktyczne ogranicza tankowanie, przemieszczanie się a przede wszystkim w kraju leży infrastruktura elektryczna
To że w sporcie musi być silnik spalinowy itp. to taka ułomność umysłu. Dostana ludzie mp3 wysokiej jakości + zajebiste głośniki i nie odróżnią dźwięku silnika spalinowego od dźwięku z głośników :). Są i zalety zamiast dźwięku silnika można puścić fragment z basowej gitary(albo inne próbki dźwięku) jakoś ładnie zmiksowany i dostosowany do obrotów silnika itp.(opatentuje to :))
Jak patrze i widzę jak skomplikowany jest silnik spalający wodór to myślę że że względu na prostotę i 90% sprawności elektryki będą górą. Ja jeżdżę EV i nie wyobrażam sobie powrotu do spalinowego który jest głośny.
Chociaz Niemcy z uporem maniaka trwaja przy swoim wodorze .Byloby duza nieostrozniscia lekcewazyc ich w tym temacie co tez stanowczo odradzam. Powod? Wyglada na to ze Niemcy jak zwykle wyszli z czyms co rewolucjionizuje swiat paliwowy a ich konsekwencja w pracach nad wodorem od lat 60 minionego stulecia zaczyna miec sens .Mam tu na mysli wynalazek dr. Markusa Vogt i jego wynalazek "Powerpaste" . Powerpaste napedzal juz pociag w dolnej saksonii 4 lata temu. Pasta ta jest w kasetach ktore wymienia sie w smiesznie prosty sposob. Gestosc energetyczna tego paliwa jest szokujaca! 10 razy wieksza niz baterii elektrycznych przakroczyla osiagi benzyny.!!!!!To momentalnie otwarlo droge do prac nad produkcja wszystkich silnikow o emisji zero, nawet w samolotach.Tutaj znika usmiech z twarzy wszystkim entuzjastom elektrykow a Elon Musk bedzie mial coraz wieksze problemy ze snem. Mowilem zeby nie lekcewazyc Niemcow. Fabryka pasty produkuje rocznie 4 tony pasty w Braunschweig. Bezos i Gates juz zdazyli zainwestowac w to przedsiewziecie co tez o czyms swiadczy.
Walka o to aby zachować charakterystykę czegoś co ma fatalną charakterystykę (silnik spalinowy). Nawet w sporcie znacznie lepiej jest przetwarzać energie wodoru na energię elektryczną ze względu na charakterystykę elektryków. Ale zużywanie ogromnej ilości energii dwa razy, najpierw aby zrobić wodór a później go spalać to ślepa uliczka. Już nie wspominając o dyfuzji wodoru przez wszystko, magazynowaniu itd. TOYOTA późno zdała sobie z tego sprawę i idzie pełną parą w elektryki. 😉 Nikt nie będzie trzymał się mało optymalnych rozwiązań aby kierować się zabobonami. Nikomu się nie uda utrzymanie silników spalinowych bo nie mają sensu. Problemy z rozwojem technologii mogą tylko to spowolnić. Mam V8 i wcale nie przeszkadzało by mi mieć elektryka o podobnej mocy jeżeli pod pedał gazu podpięty byłby falownik a nie elektroniczne kagańce. Mimo to jazda nowoczesnymi elektrykami dawała mi sporo zabawy.
Ja sam osobiście jakieś 10 lat zainstalowałem cele do produkcji wodoru w transicie. Dawało to oszczędność 30% – 40% na ropie. Wystarczyło pilnować ilości wody w zbiorniczku. Silnik pracował ciszej…. Super kanał. Pozdrawiam
Jest dużo więcej i dużo ważniejszych problemów do rozwiązania niż gęstość energii wodoru. Wodór jest bardzo drogi w produkcji, bo elektroliza jest bardzo mało wydajnym procesem. Wodór jest też bardzo niebezpieczny, bo przenika przez scianki zbiorników i może wybuchnąć w szerokim zakresie mieszanki z tlenem. Wodór powoduje też degradację własności mechaniczych materiałow takich jak stal. Moim zdaniem, era wodoru jeszcze nie nastała
Tak łatwo nie będzie. Niemieckie koncerny i państwo poprzez wsparcie zainwestowały krocie w rozwój elektryków i musi im się zwrócić i napędzić gospodarkę, stąd też parcie na UE w temacie. USA też poszły tą drogą, Chiny też. Co za tym idzie mają już rozwiniętą mocno infrastrukturę, a na to potrzeba ogromnych funduszy, wsparcia państwa i czasu. Jedyne co może być problemem to dostęp do surowców do produkcji i energii – ale w pierwszym temacie są już pierwsze przełomowe badania, a w drugim mamy tymczasowy problem, ale do rozwiązania w bliskiej przyszłości. A jeśli chodzi w samochody sportowe… Wydaje mi się, że większość ich kupców idzie na lans i prędkość, mało kto się przejmie rodzajem silnika.
Tankowanie co 50 km, prędkość 100 km/godz, a z calego wyścigu ok. 70. Trzy godz na samo tankowanie ,plus 5 godz.na obsługę techn. REWELACJA. Trabantem uzyskiwłem lepsze wyniki
Ja też kibicuje japoni oni pokażą, że można to zrobić 😁
https://youtu.be/4ZYSC4tiews
Wszystko super gdyby nie mały problem – wodór jest cholernie niebezpieczny , to chyba najbardziej wybuchowy gaz i trochę to niepokoi w kwestii bezpieczeństwa – i już odpowiadam tym którzy napiszą że lpg też jest wybuchowe – nie aż tak żeby wybuchnąć od iskry wywołanej statyką…
Ta technologia była by spoko gdyby te silniki potrafiły na bieżąco przerabiać wodę na tlen i wodór .
Ta w sporcie..
Z tego co mówisz potrzebujesz dużo większego silnika dla tej samej mocy = większe spalanie = większy zbiornik, a do wodoru i tak potrzeba już dużego zbiornika…
Nie widzę zbytnio sensu w tym
Mam nadzieję, że nigdy nie będę musiał zrezygnować z pojazdu spalinowego. Nie podoba mi się cała ta elektryfikacja. Jest to całkowicie niepraktyczne ogranicza tankowanie, przemieszczanie się a przede wszystkim w kraju leży infrastruktura elektryczna
Obyś się nie mylił kolego mi pasuje wodór, wszystko aby nie bateryjki w podłodze 😉
To że w sporcie musi być silnik spalinowy itp. to taka ułomność umysłu. Dostana ludzie mp3 wysokiej jakości + zajebiste głośniki i nie odróżnią dźwięku silnika spalinowego od dźwięku z głośników :). Są i zalety zamiast dźwięku silnika można puścić fragment z basowej gitary(albo inne próbki dźwięku) jakoś ładnie zmiksowany i dostosowany do obrotów silnika itp.(opatentuje to :))
Jeśli mowa o czysto sportowych autach i wodorze, to może lepszym pomysłem byłby silnik turbowałowy.
Jestem ciekaw czy taki silnik jak HEMI szło by przerobić i jak by to działało.
Jak patrze i widzę jak skomplikowany jest silnik spalający wodór to myślę że że względu na prostotę i 90% sprawności elektryki będą górą. Ja jeżdżę EV i nie wyobrażam sobie powrotu do spalinowego który jest głośny.
Para jest również czynnikiem cieplarnianym
Niech tworzą i niech wyprą tesle i innych elektrycznych trucicieli do diabła niech żyją spalinówki 💪
W Brazylii już od 1993 roku dopuszczony jest etanol i rzeczywiście jest tańszy, ale spalanie jest wyższe:)
Chociaz Niemcy z uporem maniaka trwaja przy swoim wodorze .Byloby duza nieostrozniscia lekcewazyc ich w tym temacie co tez stanowczo odradzam. Powod? Wyglada na to ze Niemcy jak zwykle wyszli z czyms co rewolucjionizuje swiat paliwowy a ich konsekwencja w pracach nad wodorem od lat 60 minionego stulecia zaczyna miec sens .Mam tu na mysli wynalazek dr. Markusa Vogt i jego wynalazek "Powerpaste" . Powerpaste napedzal juz pociag w dolnej saksonii 4 lata temu. Pasta ta jest w kasetach ktore wymienia sie w smiesznie prosty sposob. Gestosc energetyczna tego paliwa jest szokujaca! 10 razy wieksza niz baterii elektrycznych przakroczyla osiagi benzyny.!!!!!To momentalnie otwarlo droge do prac nad produkcja wszystkich silnikow o emisji zero, nawet w samolotach.Tutaj znika usmiech z twarzy wszystkim entuzjastom elektrykow a Elon Musk bedzie mial coraz wieksze problemy ze snem. Mowilem zeby nie lekcewazyc Niemcow. Fabryka pasty produkuje rocznie 4 tony pasty w Braunschweig. Bezos i Gates juz zdazyli zainwestowac w to przedsiewziecie co tez o czyms swiadczy.
Walka o to aby zachować charakterystykę czegoś co ma fatalną charakterystykę (silnik spalinowy).
Nawet w sporcie znacznie lepiej jest przetwarzać energie wodoru na energię elektryczną ze względu na charakterystykę elektryków.
Ale zużywanie ogromnej ilości energii dwa razy, najpierw aby zrobić wodór a później go spalać to ślepa uliczka.
Już nie wspominając o dyfuzji wodoru przez wszystko, magazynowaniu itd.
TOYOTA późno zdała sobie z tego sprawę i idzie pełną parą w elektryki. 😉
Nikt nie będzie trzymał się mało optymalnych rozwiązań aby kierować się zabobonami.
Nikomu się nie uda utrzymanie silników spalinowych bo nie mają sensu.
Problemy z rozwojem technologii mogą tylko to spowolnić.
Mam V8 i wcale nie przeszkadzało by mi mieć elektryka o podobnej mocy jeżeli pod pedał gazu podpięty byłby falownik a nie elektroniczne kagańce.
Mimo to jazda nowoczesnymi elektrykami dawała mi sporo zabawy.
Ja sam osobiście jakieś 10 lat zainstalowałem cele do produkcji wodoru w transicie. Dawało to oszczędność 30% – 40% na ropie. Wystarczyło pilnować ilości wody w zbiorniczku. Silnik pracował ciszej…. Super kanał. Pozdrawiam
Czyli wyszło LPG
wodór w autach to jeszcze większy bezsens niż elektryczne pierdziawki
Jest dużo więcej i dużo ważniejszych problemów do rozwiązania niż gęstość energii wodoru. Wodór jest bardzo drogi w produkcji, bo elektroliza jest bardzo mało wydajnym procesem. Wodór jest też bardzo niebezpieczny, bo przenika przez scianki zbiorników i może wybuchnąć w szerokim zakresie mieszanki z tlenem. Wodór powoduje też degradację własności mechaniczych materiałow takich jak stal. Moim zdaniem, era wodoru jeszcze nie nastała
Booommmm! ToyoYama
Tak łatwo nie będzie. Niemieckie koncerny i państwo poprzez wsparcie zainwestowały krocie w rozwój elektryków i musi im się zwrócić i napędzić gospodarkę, stąd też parcie na UE w temacie. USA też poszły tą drogą, Chiny też. Co za tym idzie mają już rozwiniętą mocno infrastrukturę, a na to potrzeba ogromnych funduszy, wsparcia państwa i czasu. Jedyne co może być problemem to dostęp do surowców do produkcji i energii – ale w pierwszym temacie są już pierwsze przełomowe badania, a w drugim mamy tymczasowy problem, ale do rozwiązania w bliskiej przyszłości. A jeśli chodzi w samochody sportowe… Wydaje mi się, że większość ich kupców idzie na lans i prędkość, mało kto się przejmie rodzajem silnika.
Czy mógłby Pan zacząć poprawnie mówić po polsku? W tym języku nie akcentuje się na pierwszą sylabę!
Dzięki za info
Bak po dach i zasieg 46km? no rewelacja 🙂
Znowu pie…lisz 3 po 3
Dobrze, że nie reanimuje się silników parowych- też wydzielały parę wodną