Jak co roku przyszła ta smutna pora gdzie na zewnątrz robi się ciemno już po południu.
Jakie dziś mamy nowe rozwiązania jeśli chodzi o oświetlenie naszego pojazdu? Kiedy jesteśmy “Januszami oświetlenia” a kiedy nie?
Na te oraz wiele innych pytań odpowiem w dzisiejszym odcinku.
Jeśli jesteście ciekawi nowinek opisanych w filmie to link poniżej
—————————————————————————————————– https://na.allegro.pl/PROMO_M4K_zarowki2
—————————————————————————————————–
Oficjalny sklep Osram na allegro
—————————————————————————————————– https://na.allegro.pl/PROMO_M4K_zarowki
—————————————————————————————————–
STREFA OKAZJI I PROMOCJI Allegro dla widzów m4k
———————————————————————————– https://na.allegro.pl/PROMO_M4K
———————————————————————————–
szukasz tanio ubezpieczenia? Koniecznie zajrzyj na Mubi.pl
specjalnie dla widzów M4K przygotowano ofertę za zakup dowolnego OC wraca na twoje konto 150zł
—————————————————————————— https://mubi.pl/ubezpieczenie-samochodu/kalkulator-oc-ac/dodaj-dokumenty/select-process
———————————————————————————
W RAZIE PYTAŃ ADRES EMAIL
—————————————————-
m4k@mubi.pl
—————————————————-
Koniecznie zajrzyjcie do ekipy z Mtuning tam znajdziecie wszystkie graty i części do waszych projektów i nie tylko
———————————————————————————– https://www.facebook.com/MTuningPerformance/
———————————————————————————–
meble warsztatowe których się nie powstydzimy 🙂
—————————————— http://fastservice.pl
——————————————
Strona www salonu samochodów używanych by m4k
———————————— https://salon.m4k.pl/
————————————
source Serwis Elektryki i Elektroniki Samochodowej, Profesjonalny serwis samochody w Warszawie Wawer. Zadzwoń do nas. Powierz samochód profesjonalistom! Uczciwość i rzetelność. Szybka realizacja. Doświadczeni mechanicy. Nowoczesny sprzęt. Usługi: przeglądy gwarancyjne, mechanika samochodowa, warsztat z serwisem samochodowym specjalizujący się w mechanice, elektryce i elektronice samochodowej. Mechanik samochodowy w Warszawie.
Naprawa elektryki / elektroniki samochodowej. Oferujemy: naprawę / odbudowę samochodowej instalacji elektrycznej w samochodach w Warszawie. Serwisy samochodowe Serwis Elektroniki zajmują się elektroniką i elektryką samochodową. Dobry Auto Elektryk w Twojej okolicy. Układy elektryczne – montaż i naprawa. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu elektryk samochodowy Warszawa.
Mobilną naprawę elektryki samochodowej w Warszawie świadczą serwisy naszych mechaników w Warszawie. Warsztat Samochodowy, Naprawy z dojazdem we wskazane miejsce, czyli tzw. Mobilny Auto Serwis, Mechanika Samochodowa, Elektryka Samochodowa. Oferujemy komputerową diagnostykę silnika oraz naprawy z zakresu elektroniki, elektromechaniki i elektryki samochodowej w Warszawie. Warsztat z serwisem samochodowym specjalizujący się w mechanice, elektryce i elektronice samochodowej. Mechanik samochodowy z dojazdem w stolicy Polski.
Elektryka samochodowa w Warszawie tylko u nas! PODEJMUJEMY SIĘ CIĘŻKICH PRZYPADKÓW. Nasz serwis samochodowy dysponuje nowoczesnymi urządzeniami diagnostycznymi.
Posiadamy10 mobilnych mechaników w Warszawie + Sieć Warsztatów Samochodowych
22 thoughts on “HITY I KITY OŚWIETLENIA W AUCIE? Kiedy jesteś JANUSZEM na drodze a kiedy nie?”
Założyłem do ciężarówki Volvo FH 3 żarówki Osram Ledriving i jakość światła na mega plus. Jedynie co to nie współpracują z canbus a za adaptery życzą sobie 160zl
Człowiek nie jest przezroczysty, więc należy się zaopatrzyć w przynajmniej dwie opaski (po jednej na rękę), aby przy przechodzeniu przez jezdnię – być widocznym z obu stron, a nie tylko z jednej.
Cały czas w komentażąch to samo… kiedy zalegalizują ledy… Nawet jak je zalegalizują to pozostaje kwestia legalizacji lampy ze źródłem światła nie holologowanym do niej. Należy tu rozgraniczyć homologację żródła światła oraz homologację samej lampy czy jak kto woli reflektora. Czyli jak masz lampę halogenową typu reflektor czy typu soczewka, to JEDYNE legalne zasilanie takowej odbywa się poprzez żarówkę halogenową. Jeżeli wtsawisz nawet homologowanego leda to i tak jest kicha bo lampa traci legalizację i ubezpieczyciel się wypnie. Taki przykład. Mamy lampę zasilaną słabą żarówką halogenową H11 dla świateł mijania, możemy sobie zrobic moda na mocniejsze żarówki H9 wszytko działa światła jest więcej w koncu coś widać przed autem, problem polega na tym iż pomimo tego że żarówka H9 posiada legalizację to niestety ale nie na naszą lampę, która w tym momęcie traci legalizację, gdyż ta jest tylko ważna z H11
Skoro LED nie daje ciepła i reflektor będzie zamarzał zimą to jak technologia LED jest rozwiązana że nowe samochody nie zamarza im reflektor panie Łysy??????
Michu, różnice w strumieniu światła na waszej Fabii wydają się być mało zauważalne. Bez specjalnego sprzętu pomiarowego, ciężko stwierdzić kto jest "zwycięzcą". Ze swojej strony, ciekawi mnie temat Januszy-oświetlenia, którzy to montują "światła dzienne" w miejscu drogowych. Jest to często uprawiana patologia w starszych audi i bmw. Odcinek na ten temat mógłby być spoko! Pozdro!
Pierwsza lampa łukowa powstała w okolicach roku 1800 i światło dawał tam łuk elektryczny pomiedzy dwiema elektrodami węglowymi. Więc lampy łukowe mają już ponad 200 lat 🙂
Największy debilizm prawny to zakaz używania na drogach publicznych ledowych zamienników żarówek np. w tylnych lampach, pozycjach, kierunkowskazach. Są sprzedawane w marketach ale zgodnie z literą prawa nie mogą być używane i jeśli trafimy na psa służbistę to będzie kazał wymienić albo poniesie dowód. Tamte żarówki raczej nikogo nie oślepiają ponieważ są umieszczone za barwionymi plastikowymi kloszami, nie walą po oczach jak reflektory główne. Trwałość jest kwestią dyskusyjną – PODOBNO led świeci dłużej ale w praktyce też często się upalają. Led ciągnie za to o wiele mniej prądu od żarówki 21W co jest nie bez znaczenia przy obowiązku jazdy na światłach przez cały rok.
Mi padła lewa żarówka i od razu zjechałem z autostrady na pierwszą możliwą stację. Jadąc drogą krajową 90km/h trafiłem sarnę bo wbiegła z lewej strony i nie miałem szans aby tego uniknąć
Założyłem do ciężarówki Volvo FH 3 żarówki Osram Ledriving i jakość światła na mega plus. Jedynie co to nie współpracują z canbus a za adaptery życzą sobie 160zl
Philips też ma homologacje na LEDy bo ja kupowałem H4 LED i jest do mojego auta tylko koszt 750 zł i promień padania światła jest jak zwykła H4.
widziałem w maluchu soczewki ledowe .
Człowiek nie jest przezroczysty, więc należy się zaopatrzyć w przynajmniej dwie opaski (po jednej na rękę), aby przy przechodzeniu przez jezdnię – być widocznym z obu stron, a nie tylko z jednej.
A czy te tak zwane kolby kukurydz bądź 360, umieścić tam gdzie umieszczone są światła drogowe, zwane długimi?
To nie Edisona zasługa że rozbyslnelo pierwsze miasto a zasługa największego umysłu historii ludzkości jakim był Nikola Tesla.
Podkoszulek m Motorsport i czapka AMG ZŁOTO
Cały czas w komentażąch to samo… kiedy zalegalizują ledy…
Nawet jak je zalegalizują to pozostaje kwestia legalizacji lampy ze źródłem światła nie holologowanym do niej. Należy tu rozgraniczyć homologację żródła światła oraz homologację samej lampy czy jak kto woli reflektora. Czyli jak masz lampę halogenową typu reflektor czy typu soczewka, to JEDYNE legalne zasilanie takowej odbywa się poprzez żarówkę halogenową. Jeżeli wtsawisz nawet homologowanego leda to i tak jest kicha bo lampa traci legalizację i ubezpieczyciel się wypnie. Taki przykład. Mamy lampę zasilaną słabą żarówką halogenową H11 dla świateł mijania, możemy sobie zrobic moda na mocniejsze żarówki H9 wszytko działa światła jest więcej w koncu coś widać przed autem, problem polega na tym iż pomimo tego że żarówka H9 posiada legalizację to niestety ale nie na naszą lampę, która w tym momęcie traci legalizację, gdyż ta jest tylko ważna z H11
Nie widze żeby w ogóle coś świeciło
Ustawienie reflektorów powinno być obowiązkową czynnością podczas przeglądu
Ustawienie reflektorów powinno być obowiązkową czynnością podczas przeglądu
Oryginalny żarnik D3s w serwisie audi kosztuje 990zł za sztukę za samą żarówkę
Skoro LED nie daje ciepła i reflektor będzie zamarzał zimą to jak technologia LED jest rozwiązana że nowe samochody nie zamarza im reflektor panie Łysy??????
Moim zdaniem takie LED-y to tylko jak juz zakładac to w lampkach soczewkowych dobrze ustawione nie powinny oslepiac
nieźle, czapka z merca, koszulka z beemki 😅
Ale komercja osrama, zal sluchac
Michu, różnice w strumieniu światła na waszej Fabii wydają się być mało zauważalne. Bez specjalnego sprzętu pomiarowego, ciężko stwierdzić kto jest "zwycięzcą".
Ze swojej strony, ciekawi mnie temat Januszy-oświetlenia, którzy to montują "światła dzienne" w miejscu drogowych. Jest to często uprawiana patologia w starszych audi i bmw. Odcinek na ten temat mógłby być spoko!
Pozdro!
O jezu ten łysy to typowy janusz „ weź to zrób to” XD 2 lewe rece
Pierwsza lampa łukowa powstała w okolicach roku 1800 i światło dawał tam łuk elektryczny pomiedzy dwiema elektrodami węglowymi. Więc lampy łukowe mają już ponad 200 lat 🙂
Największy debilizm prawny to zakaz używania na drogach publicznych ledowych zamienników żarówek np. w tylnych lampach, pozycjach, kierunkowskazach. Są sprzedawane w marketach ale zgodnie z literą prawa nie mogą być używane i jeśli trafimy na psa służbistę to będzie kazał wymienić albo poniesie dowód. Tamte żarówki raczej nikogo nie oślepiają ponieważ są umieszczone za barwionymi plastikowymi kloszami, nie walą po oczach jak reflektory główne. Trwałość jest kwestią dyskusyjną – PODOBNO led świeci dłużej ale w praktyce też często się upalają. Led ciągnie za to o wiele mniej prądu od żarówki 21W co jest nie bez znaczenia przy obowiązku jazdy na światłach przez cały rok.
Mi padła lewa żarówka i od razu zjechałem z autostrady na pierwszą możliwą stację. Jadąc drogą krajową 90km/h trafiłem sarnę bo wbiegła z lewej strony i nie miałem szans aby tego uniknąć
Na stronie osram ledowy zamiennik H7, LEDriving HL Gen.2 numer zamówieniowy 67210CW ma w opisie że nie posiada homologacji ECE.