Jan Garbacz: Warszawa 223 – uratowana ze złomu
Posiadamy 10 mobilnych mechaników w Warszawie
+ Sieć Warsztatów Samochodowych
Mobilny Elektryk
+48 570 933 114
Zajęte dzwoń dalej! ⬇️
Mobilny Mechanik Warszawa
+48 512 149 689
Warszawa – dzieje ostatniej poważnej modernizacji pierwszego samochodu osobowego produkowanego po wojnie w Polsce. Historia i jazda próbna
source Usługi dla branży Elektryka i elektronika samochodowa Doświadczeni kierowcy są do Państwa dyspozycji w zakresie transportu w warszawskim Wawrze. Skontaktuj się z nami. Zadbaj o swój samochód u fachowców. Najwyższe standardy wiarygodności i uczciwości. Natychmiastowe działanie. Mistrzowscy majsterkowicze Nowoczesne maszyny. Usługi obejmują przeglądy gwarancyjne, mechanikę samochodową oraz warsztat oferujący naprawy w zakresie mechaniki, elektryki i elektroniki samochodowej. Mechanik samochodowy z Warszawy.
Rozwiązywanie problemów i naprawa podzespołów elektronicznych w pojazdach. W Warszawie możemy naprawić lub przebudować instalację elektryczną Twojego pojazdu. Serwis Elektroniki, firma oferująca usługi związane z motoryzacją, zajmuje się elektryką i elektroniką pojazdów. Najlepszy elektryk samochodowy w Twoim regionie. Montaż i naprawa infrastruktury elektrycznej. Warszawski elektryk samochodowy z kilkuletnim stażem w branży.
Automotive E&E services Warszawa Wawer posiada doświadczonych szoferów. Dowiadywać się. Specjalizuj się w swoim samochodzie. Najwyższa uczciwość i rzetelność. Natychmiastowy. Modernizacja rzemieślników. Dostępne są przeglądy gwarancyjne, mechanika samochodowa oraz warsztat oferujący usługi mechaniczne, elektryczne i elektroniczne. warszawski mechanik.
Naprawa elektroniki samochodowej. Możemy przywrócić instalację elektryczną Twojego samochodu w Warszawie. Serwis Elektroniki specjalizuje się w elektrotechnice i elektronice samochodowej. Lokalny elektryk samochodowy. Naprawa infrastruktury elektrycznej. Weteran warszawskiego elektryka samochodowego.
Nasi warszawscy elektrycy samochodowi są mobilni. Automotive Service Center, Serwis samochodowy na miejscu, Mechanik lub Elektryk w określonej lokalizacji. Warszawa diagnostyka i naprawy elektroniki, elektromechaniki i elektryki samochodowej. Fachowa naprawa samochodów, obejmująca elementy mechaniczne, elektryczne i techniczne. Warszawa, Polska mechanik samochodowy.
Tylko elektrycy samochodowi w Warszawie. Złożone instancje są akceptowane. Nasz warsztat samochodowy posiada zaawansowany sprzęt diagnostyczny.
Nasi warszawscy mechanicy samochodowi oferują mobilne usługi naprawy elektryki samochodowej. Automotive Service Center, Auto Naprawa na miejscu (lub „Mobile Auto Service”), Mechanik lub Elektryk w określonej lokalizacji. W Warszawie świadczymy usługi z zakresu elektroniki, elektromechaniki i elektryki samochodowej, w tym diagnostykę i naprawy. Warsztat oferujący fachową obsługę samochodów, w tym naprawę i konserwację elementów mechanicznych, układów elektrycznych oraz gadżetów technologicznych. Dostępny mechanik samochodowy w Warszawie.
Jesteśmy jedynymi elektrykami samochodowymi w Warszawie. Przyjmujemy skomplikowane przypadki. Nasz warsztat samochodowy korzysta z najnowocześniejszych narzędzi diagnostycznych.
Serwis Elektryki i Elektroniki Samochodowej, Profesjonalny serwis samochody w Warszawie Wawer. Zadzwoń do nas. Powierz samochód profesjonalistom! Uczciwość i rzetelność. Szybka realizacja. Doświadczeni mechanicy. Nowoczesny sprzęt. Usługi: przeglądy gwarancyjne, mechanika samochodowa, warsztat z serwisem samochodowym specjalizujący się w mechanice, elektryce i elektronice samochodowej. Mechanik samochodowy w Warszawie.
Naprawa elektryki / elektroniki samochodowej. Oferujemy: naprawę / odbudowę samochodowej instalacji elektrycznej w samochodach w Warszawie. Serwisy samochodowe Serwis Elektroniki zajmują się elektroniką i elektryką samochodową. Dobry Auto Elektryk w Twojej okolicy. Układy elektryczne – montaż i naprawa. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu elektryk samochodowy Warszawa.
Mobilną naprawę elektryki samochodowej w Warszawie świadczą serwisy naszych mechaników w Warszawie. Warsztat Samochodowy, Naprawy z dojazdem we wskazane miejsce, czyli tzw. Mobilny Auto Serwis, Mechanika Samochodowa, Elektryka Samochodowa. Oferujemy komputerową diagnostykę silnika oraz naprawy z zakresu elektroniki, elektromechaniki i elektryki samochodowej w Warszawie. Warsztat z serwisem samochodowym specjalizujący się w mechanice, elektryce i elektronice samochodowej. Mechanik samochodowy z dojazdem w stolicy Polski.
Elektryka samochodowa w Warszawie tylko u nas! PODEJMUJEMY SIĘ CIĘŻKICH PRZYPADKÓW. Nasz serwis samochodowy dysponuje nowoczesnymi urządzeniami diagnostycznymi.
Nie będę się spierał czy we wszystkich, ale ramki okien były szare tak jak i ramki wskaźników.
Samochód mojego dzieciństwa, a był wtedy nowy.
kurwa, ale typ, z archiwum PRL chyba, Janek, masz jakieś orgazmy? Z kim?
Dziadek miał Warszawę i w ogóle Pan Krzysztof z głosu przypomina mojego dziadka.
Super
Ви зробили добру справу. Це як врятувати людину. Адже у кожного автомобіля є душа…)))
Gratulacje dla właścicieli
Stan tej Warszawy jest perfekcyjny
W 1980 roku remontowaliśmy z kolegą sanitarke kupioną na przetargu
Miaĺem Warszawè,ale z dolnozaworowym silnikiem.Pĺynèĺa jak okrèt.
W tym warszawisku misiu brakuje oryginalnego lampowego radia" Żerań" z falami długimi średnimi i rozbudowanymi falami krótkimi od 16 m do 49 m radio na postoju potrafiło akumulator rozładować ponieważ miało mechaniczną przetwornice W.N. do zasilania lamp która pożerała 5 amper . Co ciekawego zasilanie z akumulatora po" amerykansku " z plusem na masie w przeciwieństwie do instalacji europejskiej Boscha czy Marellego minus na masie . po iluś latach uruchomiłem takiego żerania w "żuku " ale zbudowałem przetwornicę na tranzystorach mocy germanowych, ta przetwornica służyła mi później do zasilacza lampy błyskowej na palniku sowieckim IFK-120 do" robinio fotegrafi" panie jak mówiła pewna" mieszczka" z bloków . Jeździłem i Pick upem , sedanem i sanitarką na silnikach S-20 i S-21 w Warszawie i w Żuku . po 80 tyś zawory do wymiany a 120 tyś i remont silnika nie mówiąc o zawieszeniu przednim czy amortyzatorach .Pozdro .
Piękna Warszawa ostatnia dobra wersja,bo model 224 to słaba była ,ale przynajmniej była.
, malina auto mojej młodości pozdrawiam serdecznie tak trzymać brawo
a pan nie jestes żyd?
Zdawałem prawo jazdy ,ale na "garbatej" było bardzo trudno cofać , miała tylko wewnętrzne lusterko ,małe od strony kierowcy, zapamiętałem do dzisiaj i nigdy nie miałem problemów z cofaniem do dzisiaj .
Do dziś pamiętam jak wujek z Wrocławia przewiózł mnie tym samochodem, jeszcze czuję zapach wnętrza i benzynowych spalin – dziękuję za pokazanie tego pojazdu.
Miałem WARSZAWĘ 223 z 73 roku, czyli jedną z ostatnich. Strasznie mi korodowała i ogólnie była dość marna. Za to trafił mi się dobry silnik, a właściwie blok. Był po drugim szlifie i bez szlifowania przejechałem na tym bloku 400 tys. km. Oczywiście robiąc wał, panewki, głowicę i to nie raz. Męczyłem się z nią 10 lat na taksówce. Póżniej miałem przydziałowego fiata, który korodował jeszcze bardziej niż warszawa. Ale z fiatem to inna, dłższa historia. Pozdrawiam.
Panie Janie, chciałby pan się wybrać do Szkocji i nakręcić tam film o jeżdżącym UAZie, którego jestem właścicielem?
Moi rodzice mieli Warszawę 223 rocznik 1974.
Pamietam jak w 1990 lub 1989 wracając z podstawówki skakaliśmy po takiej porzuconej Warszawie na parkingu………….ja oczywiście skakałem po kanapie z racji miłości do aut nie potrafiłem jej krzywdy zrobić :-/
Ten spryskiwacz to oczywiście pasówka, adaptacja z malucha. Oryginalnym spryskiwaczem w warszawie to była butelka z wodą w ręce wystawiana przez okno i polewało się szybę przednią.
To przetłoczenie na masce i szpic dziobu to był dla mnie wskaźnik pozwalający utrzymac optymalną odległośc od prawej krawędzi jezdni. Po prostu gdy z mojej pozycji (185 wzrostu) patrzyłem na na maskę to zaostrzony dziób musiał pokrywac sie z krawędzią jezdni przede mną.
Jeździło się naprawdę wygodnie i dostojnie. Pozdrawiam.
polski Cadillac
👍👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
na warszawie zdawalem prawo jazdy/1971/ plus gazik i star 6×6-studum wojskowe PW-MT
Anachronizm konstrukcji? Nie miałeś przypadkiem na myśli słowa "archaizm"? 🙂
Janie musisz popracować nad tym "YYYY" którym przerywasz wypowiedzi . Można to wypracować.
1:46 Warszawa była w momencie rozpoczęcia produkcji samochodem bardzo nowoczesnym. Niech Garbacz porówna warszawę z autami zachodnimi z tego okresu . Warszawa była jednym z najnowocześniejszych aut produkowanych wtedy w Europie.
Bardzo fajny samochód, miałem 2 egzemplarze Warszawa 223, które nabywałem 10 letnie i jeździłem do 20 lat. Warszawa miała bardzo wygodne zawieszenie i jeździło się naprawdę komfortowo. Bałtyk zamarzał, ale w piecach palono do 15 kwietnia I dalej było ciepło, w roku 2022 ogrzewamy do do końca maja I nie wiemy kiedy zakończymy ogrzewanie. Za czasów Gomułki rozpoczęto produkcję Fiata 125p.
Super auto!
Mój wujek miał Warszawę i jak przejeżdżał przez kałużę to trzeba było podnieś nogi… Aby nie zmoczyć butów…
Z polskich prototypów najbardziej mi szkoda syreny 110. To było chyba najbardziej pasujące auto do naszych rodzin i ówczesnych realiów.
Noo niestety ale w górniaku i dolniaku zawory reguluje się identycznie. Z kanału. To przecież jest OHV a nie OHC
A Złomnik twierdzi nie bez racji i udowadnia to że Warszawa w momencie debiutu była autem na poziomie lepszej połowy aut zachodnich
Regulacja nawiewu ciepła jest bezstopniowa a nie dwu stopniowa. Tak pamiętam. Chyba, że się mylę, to poprawcie.
FSO było trupem od samego powstania. Bez jakichkolwiek szans na rozwój.
znane mnie to wszystko i zaporozec trabant i etc.
Jezdiłem togo typu samochodami gaznikowy z aparatem zapłonowym i cewką zapłonową z przerywaczem zapłonu.ok.
Wielkie mecyje . Taki samochód miał mój stryj , mój szwagier. Jeżdziłem tym złomem . Syf , kiła i mogiła. To była ZEMSTA STALINA nad Polskim Narodem. Z "braku laku" tymi dziadami się jeżdziło.
Rozstaw osi 2,7 m ?🙃
Super!👍
Klapa bagażnika jak w e65 przed liftem
Wspaniale , Dziekuje ❣️❣️❣️
to byla tehnologia cep cepa cepem pogania na licencji job jego mac
W 1971 roku robilem na takim autku moje prawo jazdy, jako 16sto latek. To bylo pieeekne!!! Instruktor nazywal sie Skowronski a kurs byl w ramach sekcji motoryzacyjnen Palacu Mlodziezy..wiec w przeciwienstwie do "normalnych kursów" my juz w wieku 15 lat robilismy jazdy i egzaminy wewnetrzne, bylo 12 przepisowych godzin na tym aucie…a potem tylko egzamin koncowy gdy przyjechaly typy z zewnatrz, niezadowolone bo nie mogly liczyc na jakies wziatki…bylismy chronieni przez te nasza Sekcje Motoryzacyjna. Poza tym byly jazdy motocyklem WFM 125…ale tylko na placu ósemki i hustawki i to starczylo do zaliczenia. Mam ciagle to oryginalne prawo jazdy.
Mój Ś.P. dziadek miał identyczny model w kolorze białym. Pożyczył bratankowi i się Warszawa rozpłynęła jak kamfora. Pytałem tego wujka jakieś dziesięć lat temu, czy mogę odzyskać samochód. Odpisał mi, że już nie ma go od hohoho, a może i jeszcze dłużej, po czym mnie zablokował na fejsbuku 🤣
Moj tata posiadał Warszawę niebieską sedan 😁 fajna fura hehe mama się uczyła jeździć wszedzie jechała dobrze ale ustawiając auto kolo domu wjechała w dom 😁 ale blachy miała takie mocne ze tylko klosz lampu pękł i nic jej nie było 😁
Kocham "Warszawę", fajne autko, przestronne, wygodne, nowoczesny na owe czasy czterosuwowy silnik, itp.
Jaka piękny samochód warszawa….To byłý mocne i dobre samochody nie to co dzisiaj robią.
O losie, wyobraz sobie, iz takim autem troche jezdzilem wiec dotknoles moje czule miejsce niesamowicie, ba i tarpanem troche pojezdzilem, a byla jeszcze Syrenka pickap i Bosto, jestes obaj cudni, brawo i pieknie Wam obu dziekuje, to byla mila podroz z Wami do przeszlosci, ale wszak jedna uwaga moj przyjacielu – tak pieknie mowiles o naszej polskosci zatem musze juz tylko dodac, iz pisze sie i mowi – oczami nie oczyma… to tylko dygresja bo juz cie kocham za to co robisz…