Ładowanie…

Mobilny Mechanik – Mechanika – Diagnostyka + Elektryka Samochodowa

Mobilny Mechanik Warszawa, Auta Diesel, Hybrydowe, Elektryczne, Firma nr 1 w Warszawie - Naprawiamy samochody, jachty i wszystko inne w Warszawie
Kontakt

Słabe ładowanie, jak zmierzyć i sprawdzić alternator/instalację? Wymiana kabla ładowania alternatora

Posiadamy 10 mobilnych mechaników w Warszawie
+ Sieć Warsztatów Samochodowych

Mobilny Elektryk
+48 570 933 114 

Zajęte dzwoń dalej! ⬇️

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 512 149 689



W tym filmie odświeżę temat wymiany głównego kabla alternatora, który pokazałem kiedyś też tutaj: https://youtu.be/WVCf22qx51s

Szczotki regulatora napięcia: https://bit.ly/3NpEF02 /Allegro

Problemy z ładowaniem akumulatora przez alternator, ciągle słaby i niedoładowany akumulator, słabe napięcie ładowania, wymiana akumulatora bo pada co roku lub co dwa lata – topiąca się/paląca się skrzynka bezpieczników na akumulatorze to znane problemy w tych pojazdach – czyli VAG, Seat Skoda Audi Volkswagen VW modele Golf A4 A3 A6 Leon Toledo Exeo Ibiza Passat Fabia Octavia Polo Inca Altea Bora T3 T4 itp.

Najczęściej do wymiany jest kabel ładowania – 1,5m przewodu z oczkami 6mm oraz 8mm (8mm na alternatorze i 6mm w skrzynce bezpieczników na alternatorze).
Z luźnych informacji dla alternatorów do 90A było fabrycznie 16mm^2, powyżej 90A było 25mm^2

Film z wymiany i wielkiego testu przewodów spawalniczych vs przewody zwykłe 16mm^2, 25mm^2, 36mm^2 – nasze testy też pokazały jak ważne jest dobre zakucie przewodu, ponieważ chińska zaciskarka hydrauliczna dała lepsze rezultaty niż markowa ręczna zaciskarka do końcówek przewodów!

W filmie też proste, łopatologiczne i uproszczone tłumaczenie jak działa alternator i porada jak tanio zregenerować regulator napięcia alternatora typu Bosch 90A, 120A, 140A – czyli jak wymienić niewymienne szczotki węglowe regulatora napięcia 😉 Trzeba będzie rozszlifować nieco moldingu i je polutować 🙂

Wielki Test Kabli Prądowych. [ Cz.1 Teoria ]: https://youtu.be/37jQ1ZEXP-k
Cz.2 W praktyce: Test Przewodów Prądowych w VW T4: https://youtu.be/Q2alGXMtYc8
Krok od “zjarania” się instalacji w VW MultiVAN: https://youtu.be/zzQPvgsZrtY

A najlepiej od początku do końca obejrzeć playlistę o pomiarach instalacji samochodowych – tam są wszystkie te odcinki poukładane chronologicznie 🙂

Pomiary instalacji samochodowych: https://youtube.com/playlist?list=PLyKQdv07BeiTMvLkzKp93zlWD0SK1URWf

Jeśli przeczytałeś/aś opis do końca napisz w komentarzu: “niby nic a jednak dużo” chodzi mi o te 0,2V 😉

#Tytus #Rzeźbiarz #mrAkumulator #Akumulator #Alternator #Ładowanie #Alternatora #Wymiana #Kabla #Ładowania #Regulator #Napięcia #Pomiary #Diagnostyka #Instalacji #Elektrycznej #Samochodowej #Samochodowych #Napięcie #Ładowania #Multimetrem #Miernikiem

11 425

e-mail: rzezbiarz.tytus@gmail.com
Instagram: www.instagram.com/rzezbiarz.tytus

source Serwis Elektryki i Elektroniki Samochodowej, Profesjonalny serwis samochody w Warszawie Wawer. Zadzwoń do nas. Powierz samochód profesjonalistom! Uczciwość i rzetelność. Szybka realizacja. Doświadczeni mechanicy. Nowoczesny sprzęt. Usługi: przeglądy gwarancyjne, mechanika samochodowa, warsztat z serwisem samochodowym specjalizujący się w mechanice, elektryce i elektronice samochodowej. Mechanik samochodowy w Warszawie.

Naprawa elektryki / elektroniki samochodowej. Oferujemy: naprawę / odbudowę samochodowej instalacji elektrycznej w samochodach w Warszawie. Serwisy samochodowe Serwis Elektroniki zajmują się elektroniką i elektryką samochodową. Dobry Auto Elektryk w Twojej okolicy. Układy elektryczne – montaż i naprawa. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu elektryk samochodowy Warszawa.

Mobilną naprawę elektryki samochodowej w Warszawie świadczą serwisy naszych mechaników w Warszawie. Warsztat Samochodowy, Naprawy z dojazdem we wskazane miejsce, czyli tzw. Mobilny Auto Serwis, Mechanika Samochodowa, Elektryka Samochodowa. Oferujemy komputerową diagnostykę silnika oraz naprawy z zakresu elektroniki, elektromechaniki i elektryki samochodowej w Warszawie. Warsztat z serwisem samochodowym specjalizujący się w mechanice, elektryce i elektronice samochodowej. Mechanik samochodowy z dojazdem w stolicy Polski.

Elektryka samochodowa w Warszawie tylko u nas! PODEJMUJEMY SIĘ CIĘŻKICH PRZYPADKÓW. Nasz serwis samochodowy dysponuje nowoczesnymi urządzeniami diagnostycznymi.

Posiadamy 10 mobilnych mechaników w Warszawie
+ Sieć Warsztatów Samochodowych

Mobilny Elektryk
+48 570 933 114 

Zajęte dzwoń dalej! ⬇️

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 512 149 689

44 thoughts on “Słabe ładowanie, jak zmierzyć i sprawdzić alternator/instalację? Wymiana kabla ładowania alternatora

  1. Cześć, wstawiłem dodatkowe kable (minus przekrój 75, długość około 55cm i plus przekrój 35 i długość około 95cm) bo była spora różnica między aku a alternatorem i masą, kable się grzały i aku szybko padał.
    Po wymianie kabli nie ma już tych różnic, ale pod maksymalnym obciążeniem jest napięcie około 12.6V, bez obciążenia około 14.4V, co jak rozumiem wskazywałoby na problemy z alternatorem?
    Tylko, że wczoraj też zauważyłem, że były ciepłe kable przy aku, a dzisiaj odpaliłem i zgasiłem auto około 4-5x i się nie zrobiły ciepłe. Czy wg Ciebie dalej jest problem z kablami czy to wina alternatora ? Czy jednak może być to jedno i drugie + dodatkowo akumulator ?
    Astra H 1.3 CDTI 2005

  2. Witam mam taki problem na mierniku pokazuje 13.3 bez obciążenia przy obrotach 2000 tys robi się 13.6 po włączeniu świateł itd spada do 12.5 czyli regulator napięcia do wymiany auti to chevrolet captiva 2.4 bez plus lpg

  3. Witam! Posiadam polo 9n i rano po odpaleniu auta ładowanie mam 14,65V pod obciążeniem(tj. włączone światła mijania, drogowe, nawiew II, radio, ogrzewanie tylnej szyby) spada do 14,35V. Po przejechaniu 40 km na rozgrzanym silniku wolne obroty 14-14,18V pod obciążeniem (światła mijania, drogowe, radio, nawiew II) spada do 13,8V a gdy włączę jeszcze ogrzewanie tylnej szyby ładowanie powoli spada do poziomu 13V aż do napięcia aku.Gdy dodam gazu wzrasta do 14V. Dodam że straty na przewodach – 0,03 + 0,1, szczotki ok, komutator też.
    Proszę o komentarz, jakąś poradę.

  4. Moze mógłbyś mi pomóc. Miałem taki problem że na niskich obrotach mrugała kontrolka ładowania a nawet podczas jazdy jak nie mrugała to w nocy było widać mruganie świateł. Po jakimś czasie kontrolka zaczęła się świecić cały czas. Myślałem że to regulator napięcia i też go wymieniłem lecz nie przyniosło to efektów a napięcie mierzone na alternatorze to 12,9 na wysokich obrotach na niskich 12,6

  5. Materiał spoko ale koło pasowe alternatora jest mniejsze od koła pasowego wału korbowego więc tworzy to przełożenie, jeśli silnik ma 600obr to alternator ma 600 pomnożone przez to przełożenie 😁

  6. Co do przeciągania kabla przez peszel, robiąc to tak jak zrobiłeś nie masz pewnośći czy aby czasem te cienkie kable nie są oskrobane wewnątrz. Trzeba by wtyczki pozdejmować i najpierw gruby kabel wciągnąć a potem dopiero resztę makaronu. + za kompensacje temperaturową, prawie nikt o tym nie mówi, a masa januszy elektryki wypierdala sprawny alternator bo 13.8 przy 30 stopniach na zewnątrz.

  7. Witam Tytusie. Dawno mnie tutaj nie było. Super filmik jak zwykle – standardowo:) U mnie w Toyotce napięcie na słupkach, a właściwie na gnieździe zapalniczki przez ładowarkę zespoloną USB 12V z wyjściami na 5V od 14,2V do 13,8V. Wszystko jest uzależnione od temp. silnika/otoczenia/komory silnika oraz podejrzewam stopnia naładowania aku. Tu dokonałem kiedyś pomiaru natężenia i przy sprawnym w pełni naładowanym aku, bez obciążenia, na cęgówce widnieje do 1,5A ładowania natężenia z alternatora na aku. Przy odpowiednio rozładowanym aku, natężenie potrafi wskoczyć koło 20A, a i nawet przy rozładowanym około 50A. Rzeczywiście latem ten problem tzn. kompensacji temperaturowej jest dość duży i nie na darmo mówi się, że aku potrafi dostać w tyłek właśnie w tej porze roku i że może być notorycznie niedoładowany. Zimą jest bardziej woltowo na słupkach.
    Tak się zastanawiam nad stałym pomiarem napięcia w kabinie bezpośrednio 2 kablmi + i – na słupki aku. Poza tym chyba trzeba by zajrzeć do alternatora dla zasady ale dostęp jest u mnie ciężki. Kiedyś sprawdzałem spadki i były akceptowalne na plusie, a na masie wręcz rewelacyjnie małe. Na pewno byłby problem gdyby kompensacji nie było, bo wyobraźmy sobie latem na zew. 33 st.C. to w komorze silnika przy jeździe miejskiej ze 70st. i przy tej temp na aku poszło by ze kilkadziesiąt amperów, to aku byłby ugotowany w bardzo krótkim czasie. A tak sprytny automat sobie myśli duży amperaż to damy tobie mniej woltów na aku i będzie bezpiecznie:)). Temat jak najbardziej na topie i myślę co by tu tobie podrzucić na przyszłość:)) ? Pzdr.

  8. Częsty problem to również g… masa. Większość jeździ na taśmach miedzianych które po latach są ładnego koloru zielonego. Zamiast kupować następny badziew za 15zł, polecam kupić dobry przewód i zakuć. Dodatkowo oczyścić miejsce styku dokładnie.

  9. Super odcinek,pomagajcie innym dbac o swoje auta!!!!
    A wedlug mnie spadek na postoju plus swiatla,poniżej 13,9oznacza klopoty dla naszego aku. I tendencja że orginalny aku jest najlepszy,nie bo ludzie po ilus latach nie poprawiaja styków lub mają "przegnite" przewody!!!! I AKU do wymiany po paru latach. Polecam kupować aku z korkami nie wiecej amper niz orginalny i jak najwiekszym rozruchem. Ponatto swieżo zakupiony aku dolewamy wody demineralizowanej do max lub min 5mm nad płyty(ja osobiscie leje 10mm)(na obudowach jest pokazany max i tak dolewam na max) ładuje sam akumlator 1/10(najlepszy prąd) prostownik automatyczny,potem podlączam zwykły prostownik na wolne ładowanie(1/20) i ładuje ok 40 minut. Ważne aby po dolaniu wody dem. wprowadzic akumlator w stan wydzielania wodoru i przemieszania się kwasu w środku aku!!! I aku posluży naprawdę wiele lat. Robiłem to już wiele razy i jest ok. Dlatego podlączam zwykly który nie wyłącza sie automatycznie. Przyklad nowy aku prosto z hurtowni(był ładowany jeszcze przez 3h prad 4a aku 45amper, wody w celach było 3mm nad plyty tylko!!!! To też dolalem przed ładowaniem, jeździ w 2 samochodzie. I najlepiej później pojechać z 50km aby się "ulożył" aku pod auto. Śmieszne ale prawdziwe. Jezeli zrobicie to od razu to aku bedzie służył lata. A jesli zrobicie to później to ważne aby aku naładować aut.prostownikiem i później zwyklym,a jeśli sam zwykły to min 1/10pojemnosci aku,taki amperaż. I ładujemy min 30 min w stanie gdy już mocno gazuje i spadnie amperaż poniżej 1/10. Ważne aby po dolaniu wody i ladowaniu prostonikiem nie zostawiać go samego. Tylko przejechać sie parę ładnych km aby napięcia sie ustabilizowały i kwas sie przemieszał. Pozdrawiam

  10. Tak dla chcących się pobawić z wymiana szczotek w takim modelu to można przwiercić pady od szczotek np.fi3 i przekręcić śrubki.Nastepnie do nich przylutować szczotki.Ja w moich padaczkach tak robię od kilku lat i działa.Jak mi spalił się zestaw głośnomówiący za tysiące przez chiński regulator bo napięcie poszło ponad 16v to się wyleczylem z zamienników.Oczywiscie w zakładzie co naprawiali alternator powiedział że to wina instalacji.Jak ktoś ma trochę wiedzy i chęci to polecam samemu spróbować dla siebie naprawić.

  11. Bardzo przydatny materiał, tuż przędz zimą jak znalazł. A może coś zrobisz na temat testowania aku w warunkach domowych, jego sprawność, czy żywotność.
    Dzięki za materiał i pozdrawiam.👍🏻👍🏻👍🏻

Dodaj komentarz

Zadzwoń!