Ładowanie…

Mobilny Mechanik – Mechanika – Diagnostyka + Elektryka Samochodowa

Mobilny Mechanik Warszawa, Auta Diesel, Hybrydowe, Elektryczne, Firma nr 1 w Warszawie - Naprawiamy samochody, jachty i wszystko inne w Warszawie
Kontakt

OBJAWY USZKODZENIA REGULATORA NAPIĘCIA W ALTERNATORZE W SAMOCHODZIE | ForumWiedzy

Posiadamy 10 mobilnych mechaników w Warszawie
+ Sieć Warsztatów Samochodowych

Mobilny Elektryk
+48 570 933 114 

Zajęte dzwoń dalej! ⬇️

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 512 149 689



Jeżeli napięcie ładowania jest niższe niż 14V lub wyższe niż 14,5V, to prawdopodobnie masz problem z regulatorem napięcia w alternatorze. Uszkodzony regulator napięcia w alternatorze będzie powodował różne objawy, np.:
– wspomaganie kierownicy nie będzie działać poprawnie
– żarówki mijania i inne będą się szybko zużywać (przepalać)
– lampki na desce rozdzielczej / liczniku będą migać, gasnąć, zapalać się jak w choince
– ABS i AIR-BAG kontrolka w desce rozdzielczej może się świecić i te układy nie będą działać.
– elektrolit w akumulatorze się zagotuje, odsłaniając płyty i alternator się uszkodzi

Opcje rozwiązania problemu:
1. Oddać samochód / alternator do regeneracji/naprawy do warsztatu zajmującego się alternatorami
2. Samodzielnie wymienić regulator napięcia i sprawdzić
3. Wymienić samodzielnie cały alternator na inny. Często używany, sprawny możemy kupić na szrocie lub allegro za 60-120 zł, w pełni sprawny. Lepszy oryginał używany, niż nowy zamiennik.
Z takiego całego sprawnego używanego alternatora możemy przemienić regulator napięcia do naszego.

Należy na samym początku zweryfikować, czy klemy są dobrze dokręcone do akumulatora.

Film dotyczy: OPEL ASTRA G 1.6 16V X16XEL 1998 r.

Zobacz, jak wymienić regulator napięcia lub cały alternator: 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=8EBFacBB03o

Zobacz też inne poradniki elektryczne:
Jak podłączyć łączniki krzyżowe i schodowe:
https://www.youtube.com/watch?v=B1wXP84arGw
Jak podłączyć łącznik krzyżowy z dwoma łącznikami schodowymi:
https://www.youtube.com/watch?v=zhKcSHpeRkc
Jak podłączyć łączniki schodowe – sposób nr 1:
https://www.youtube.com/watch?v=asNYOYTJh9U
Jak podłączyć łączniki schodowe – sposób nr 2:
https://www.youtube.com/watch?v=0xKKRWxIHag
Jak podłączyć łączniki schodowe – sposób nr 3:
https://www.youtube.com/watch?v=ISOjKWm46J8
Jak podłączyć regulator temperatury z czujnikiem podpodłogowym – OSPEL RTP-1Y 230V:
https://www.youtube.com/watch?v=zgD3criwqMo
Jak podłączyć ściemniacz LED – OSPEL ŁP-8UL2 – montaż i programowanie:
https://www.youtube.com/watch?v=Xd7icPftVOo
Jak podłączyć łącznik świecznikowy – sposób nr 1: https://www.youtube.com/watch?v=ZXIyZHpUVtE
Jak podłączyć łącznik świecznikowy – sposób nr 2:
https://www.youtube.com/watch?v=6YzVBLpjz2M
Jak podłączyć łącznik świecznikowy – sposób nr 3:
https://www.youtube.com/watch?v=_rcx_wxktM0
Jak podłączyć łącznik jednobiegunowy – instalacja elektryczna bezpuszkowa:
https://www.youtube.com/watch?v=Fk9JbSZKmpE
Jak podłączyć łącznik jednobiegunowy – instalacja elektryczna puszkowa:
https://www.youtube.com/watch?v=LfYYGdaKdGo

👊 SUBSKRYBUJ FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/2XSLq36 oraz kliknij 🔔
👀 OGLĄDAJ INSTAGRAM FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/3aqY3oC
🔴 PINTEREST ► https://bit.ly/2KlMHrk
🔵 FACEBOOK ► https://bit.ly/2RQXiOX
⭐️ TWITTER ► https://bit.ly/2wUQ8SN

💡 Pytania, uwagi, wątpliwości, propozycje pisze w komentarzu pod filmem. 😀
❗️ Subskrybuj kanał “ForumWiedzy”, by nie przegapić nowych filmów 👀
🎥 Udostępnij ten film swoim znajomym w mediach społecznościowych 👨‍👩‍👦‍👦

👊 Pozdrawiam

—————————-
UWAGA
Niebezpieczeństwo porażenia prądem elektrycznym!
Prace instalacyjne może wykonywać osoba o odpowiednich kwalifikacjach.
Przed przystąpieniem do prac należy wyłączyć napięcie w instalacji elektrycznej.

——————————–
#REGULATOR #NAPIĘCIE #OPEL #ASTRA #ASTRAG #Instalacja #ForumWiedzy #Elektryka #Vteka #12V #Poradnik #Tutorial #Manual #Instrukcja #ForumWiedzy #Informacja #YouTube

source Serwis Elektryki i Elektroniki Samochodowej, Profesjonalny serwis samochody w Warszawie Wawer. Zadzwoń do nas. Powierz samochód profesjonalistom! Uczciwość i rzetelność. Szybka realizacja. Doświadczeni mechanicy. Nowoczesny sprzęt. Usługi: przeglądy gwarancyjne, mechanika samochodowa, warsztat z serwisem samochodowym specjalizujący się w mechanice, elektryce i elektronice samochodowej. Mechanik samochodowy w Warszawie.

Naprawa elektryki / elektroniki samochodowej. Oferujemy: naprawę / odbudowę samochodowej instalacji elektrycznej w samochodach w Warszawie. Serwisy samochodowe Serwis Elektroniki zajmują się elektroniką i elektryką samochodową. Dobry Auto Elektryk w Twojej okolicy. Układy elektryczne – montaż i naprawa. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu elektryk samochodowy Warszawa.

Mobilną naprawę elektryki samochodowej w Warszawie świadczą serwisy naszych mechaników w Warszawie. Warsztat Samochodowy, Naprawy z dojazdem we wskazane miejsce, czyli tzw. Mobilny Auto Serwis, Mechanika Samochodowa, Elektryka Samochodowa. Oferujemy komputerową diagnostykę silnika oraz naprawy z zakresu elektroniki, elektromechaniki i elektryki samochodowej w Warszawie. Warsztat z serwisem samochodowym specjalizujący się w mechanice, elektryce i elektronice samochodowej. Mechanik samochodowy z dojazdem w stolicy Polski.

Elektryka samochodowa w Warszawie tylko u nas! PODEJMUJEMY SIĘ CIĘŻKICH PRZYPADKÓW. Nasz serwis samochodowy dysponuje nowoczesnymi urządzeniami diagnostycznymi.

Posiadamy 10 mobilnych mechaników w Warszawie
+ Sieć Warsztatów Samochodowych

Mobilny Elektryk
+48 570 933 114 

Zajęte dzwoń dalej! ⬇️

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 512 149 689

20 thoughts on “OBJAWY USZKODZENIA REGULATORA NAPIĘCIA W ALTERNATORZE W SAMOCHODZIE | ForumWiedzy

  1. Moze odkopie temat.. w e60 mam tak, ze potrafi sie zapalic abs, trakcja i zgasnac po chwili, do tego przy ruszaniu miga mi swiatelko w srodku od oswietlenia mimo ze powinno byc wylaczone, wycieraczki osowo sie zatrzymuja zamiast na swoim miejscu, xenon lewy przestal swiecic

  2. Witam w mojej Toyota Corolla 99r. Przepalają się żarówki średnio raz na dwa tygodnie. Dziś kupiłem miernik i sprawdziłem napiecie. Przy uruchomionym silniku napięcie na akumulatorze skaczę od 12V do 16,8V odpowiednio podczas dodawaniu gazu. Sprawdziłem też że przy uruchomieniu wszystkie elektrycznych rzeczy bez dodawania gazu napięcie na aku utrzymywało się od 15V do 15,5V. I nie wiem czy to alternator cały czy sam regulator ma ktoś jakiś pomysł może. Z góry dziękuję za odpowiedź.

  3. Też mam Astrę G. Z ciekawości zmierzyłem napięcie na aku, w czasie gdy silnik pracował na wolnych obrotach (na postoju). Wyszło stabilne 14,6 V, więc chyba na razie nie ma powodu do niepokoju ?

  4. Też to przerabiałem jakieś dwa tygodnietemu znaczy się regulator napięcia w mojej asterce F z silnikiem takim samym jak pan Bogdan z kanału forum wiedzy u mnie przygasały kontrolki wszystkie i nie równo pracował silnik falował ładowanie było w granicach 15,5V

  5. W nowych modelach forda napięcie ładowania może wynosić około czy nawet ponad 15 V i jest to normalne, wynika to z tzw. "inteligentnych" alternatorów sterowanych przez moduły elektroniczne, ładowanie pojawia się wtedy gdy sterownik nadzorujący napięcie w instalacji uzna to za stosowne. Precyzyjniej mówiąc napięcia które podałeś w opisie są słuszne dla samochodów starszych, chociaż z tym trzeba uważać bo sporo nowych samochodów bazuje na starych rozwiązaniach, trzeba poprostu znać specyfikę danego modelu.

  6. U mnie było to samo żarówki się popalily nawet zarowki od dlugich bo nie potrzebnie wlaczylem wspomagania nie było kontrolki zwariowały ale do domu powoli przyjechałem był walniety regulator napięcia .

  7. U mnie jest tak ze światła mijania, oraz te w aucie do oświetlenia, przygasają, przez co trudno jest w nocy jeździć autem bo światła mijania nie palą całą mocą , wiesz co to może być?
    Alternator miałem regenerowany i nadal to samo :/

Dodaj komentarz

Zadzwoń!